عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس پیشنهاد داد برای رفع بحران سوریه مرزهای این کشور با کشورهای همسایه بسته، گروه تماس با بازیگران دخیل در سوریه تشکیل و انتخابات آتی سوریه تحت نظارت باشد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، "نوذر شفیعی" نماینده مجلس شورای اسلامی که در اولین اجلاس روسای کمیسیون‌های سیاست‌خارجی مجالس کشورهای دوست سوریه شرکت کرده بود، گفت: برای ما مهم است که به آن‌چه می‌گوییم اعتقاد داشته باشیم.  
 
وی افزود: ما در مورد مسئله‌ای صحبت می‌کنیم که به آن اعتقاد داریم و مشی ما یک رویه دمکراتیک است چراکه می‌خواهیم مردم سوریه خودشان تصمیم بگیرند بنابراین ما از مخالفت با تروریسم صحبت می‌کنیم و خواهان انتقال دمکراتیک قدرت هستیم.  
 
وی تاکید کرد: معتقد به عدم مداخله نیروهای بین‌المللی در سوریه هستیم و از مسائلی صحبت می‌کنیم که افکار عمومی جهان آن را می‌پذیرد.
 
شفیعی در ادامه پیشنهاد تشکیل گروه تماس را ارائه کرد و گفت: معتقدم باید اعضای حاضر در این اجلاس با همتایان خود در سایر کشورها ارتباط برقرار کنند چرا که کشورهای بیشتری می‌توانستند در این نشست شرکت کنند ولی فرصت این کار نشد بنابراین برای اجلاس‌های آتی از حضور آن‌ها استفاده کنیم.  
 
نماینده ممسنی در ادامه پیشنهاد دیگری ارائه کرد و گفت: انتظار داریم با ارائه پیشنهاد به شورای امنیت مرز کشورهای هم مرز سوریه بسته اعلام شود تا از ارسال سلاح، تجهیزات جنگی و.... به سوریه جلوگیری شود.  
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: از آن‌جایی که انتخابات سوریه نزدیک است باید نظارت بر انتخابات توسط گروه کشورهای دوست سوریه اعمال شود و از نظارت بین‌المللی که ممکن است به نحو دیگری کارها را پیش ببرند جلوگیری کنیم لذا بنده پیشنهاد می‌کنم گروه تماس با تمام بازیگران دخیل در سوریه ارتباط حاصل کند.  
 
گفتنی است: در شانزدهمین اجلاس جنبش غیرمتعهدها که در تهران برگزار شد ریاست این جنبش از مصر به ایران واگذار شد و پس از جمهوری اسلامی ایران ریاست جنبش کشورهای غیرمتعهد به ونزوئلا خواهد رسید.  
 
شایان ذکر است؛ اولین اجلاس روسای کمیسیون‌های سیاست خارجی مجالس و کشورهای دوست سوریه با مشارکت هیئت‌های پارلمانی کشورهای جمهوری اسلامی ایران، جمهوری الجزایر، جمهوری لبنان، جمهوری سوریه، جمهوری روسیه، جمهوری عراق، و سفرای ونزوئلا و کوبا به نمایندگی از پارلمان این دو کشور از صبح امروز چهارشنبه 21 اسفند 92 به ریاست "علاالدین بروجردی" رئیس کمیسیون امنیت ملی آغاز شده است. 

انتهای پیام/

برچسب ها: کمیسیون ، امنیت ، ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار