دستگاه‌های اطلاعاتی اوکراین اعلام کردند "یک گشتی شناسایی ارتش روسیه" را که اعضای برای دریافت اطلاعات در خصوص یگان‌های ارتش اوکراین در منطقه خرسون در جنوب این کشور ، به این منطقه آمده بودند، بازداشت کرده‌اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاری فرانسه، دستگاه‌های اطلاعاتی اوکراین چهارشنبه اعلام کردند "یک گشتی شناسایی ارتش روسیه" را که اعضای برای دریافت اطلاعات در خصوص یگان‌های ارتش اوکراین در منطقه خرسون در جنوب این کشور ، به این منطقه آمده بودند ، بازداشت کرده‌اند.

این خبر دستگاه‌های اطلاعاتی اوکراین در حالی اعلام می‌شود که تنش بین کیف و مسکو افزایش می‌یابد و مقامات اوکراینی نگران آن هستند که روسیه پس از الحاق کریمه به خاک خود بخواهد کنترل دیگر مناطق اوکراینی همجوار در ساحل دریای سیاه از جمله منطقه نزدیک آن یعنی خرسون را به دست گیرد.

دستگاه‌های اطلاعاتی اوکراین در بیانیه‌ای اعلام کردند این گروه شناسایی با دور زدن مراکز ایست و بازرسی مرزهای اداری بین کریمه و بقیه نقاط اوکراین ، به این منطقه نفوذ کرده است .

اعضای این گشتی که شمار آن مشخص نشده است قرار بود درجه آمادگی رزمی سه یگان یعنی یک گردان و دو تیپ توپخانه ،و موشکی و یک تیپ سواره نظام را مشخص کند.

بنابراعلام دستگاه‌های ویژه اوکراین ، فرمانده این گشتی یک افسر ارتش روسیه است که سال 1981 به دنیا آمده است و اصالتا از منطقه ریازان در 200 کیلومتری جنوب شرقی مسکو است اما از گذرنامه اوکراینی به نام یوگنی آربوزوف متول 1986 استفاده می‌کرد.

 بنابراعلام این منبع ، این فرد پس از آنکه بازداشت شد تلاش کرده بود اطلاعاتی را در باره مراکز ایست و بازرسی و استقرار نیروهای اوکراینی به دست آورد.

سه شنبه ، مقامات اوکراینی اعلام کرده بودند در دونتسک در شرق روس زبان اوکراین ، یک "خرابکار" روس را که گروه های مسلح را آموزش می‌داد و آنان را آماده حملات و انفجارها می‌کرد ، بازداشت کرده‌اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار