شهرکرد/

ضرورت توجه به مردم محوری و مردم داری در امورات بقاع متبرکه

در اولین جلسه هیأت امنای جدید آستان مقدس حضرت امامزاده سید بهاء الدین محمد (ع) شیخ شبان، بر ضرورت همفکری، همکاری و مشارکت اقشار مردم و صاحبنظران در امورات اجرایی و فرهنگی بقعه متبرکه تأکید شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شهرکرد در این نشست، با توجه به آغاز دوره جدید هیأت امنای آستان مقدس حضرت امامزاده سید بهاء الدین محمد (ع)، و با اشاره به اهمیت خدمت به جامعه و بویژه زائرین حرم منور اهل بیت (ع) و بقاع مطهر امامزادگان (ع)، ضرورت مشارکت، برنامه ریزی و پشتکار برای حضور فعال مؤمنین در عرصه های گوناگون خدمت رسانی و معنویت در جامعه را یادآور شد و گفت: هیأت های امناء باید با کار برای خدا و اخلاص در عمل، زمینه آبادانی و رونق بقاع متبرکه و رضایت مردم را فراهم نمایند.

حجت الاسلام عبدالله مرندی همچنین بر مردم محوری و مردمی بودن کار در بقعه متبرکه و بهره گیری از همفکری، مشارکت و همکاری سایر اقشار مردم، زائرین و صاحبنظران در امورات مختلف اجرایی و فرهنگی بقعه تأکید و توجه هیأت امناء به این مهم را خواستار شد.

وی از برنامه ریزی اداره اوقاف و امور خیریه برای عمران و آبادانی و گسترش برنامه ها و فعالیتهای فرهنگی بقاع متبرکه نیز خبر داد و افزود: هیأت امناء باید با تعامل و همکاری دوسویه با اداره اوقاف و امور خیریه، و بهره گیری از مشارکتهای مردمی در این راستا قدم بردارند.

حجت الاسلام مرندی با تأکید بر ضرورت توجه جدی به برنامه ها و مسائل فرهنگی گفت: بقاع متبرکه باید با تغذیه مناسب فرهنگی و مذهبی، و ایجاد جذابیت برای حضور نوجوانان و جوانان در این برنامه ها، در زمینه تحقق قطب فرهنگی مد نظر مقام معظم رهبری تلاش کنند.

در پایان این نشست، ضمن طرح مسائل موجود توسط اعضای هیأت امناء، از زحمات و تلاش های دوره قبل هیأت امناء این بقعه متبرکه تقدیر شد.

این هیأت امناء، در آیین افتتاحیه نخستین کنگره بین المللی امامزادگان (ع) که شهریورماه امسال در اصفهان برگزار شد نیز نشان مودت و لوح سپاس، دریافت کرد.

مرقد مطهر حضرت امامزاده سيد بهاء الدين محمد (ع)، از فرزندان حضرت حمزه بن موسي بن‌ جعفر الكاظم (ع) در دره‌اي زيبا و دهانه كوه بلند و سرسبزي در جنوب غربي روستای سادات نشین « شیخ شبان » از توابع شهرستان بن در استان چهارمحال و بختياري واقع شده و هر ساله پذیرای زائران و گردشگران زیادی از اطراف و اکناف می باشد.

گفتنی است: در متن احکام انتصاب مربوط به هیأت امنای مذکور، که با امضای معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان مرکزی اوقاف و امور خیریه کشور صادر گردیده، آمده است:

امید است با استعانت از خداوند متعال و نصب العین قرار دادن تقوای الهی، تحت عنایات و توجهات خاصه حضرت بقیه الله الاعظم (عج)، با تبعیت از ولی امر مسلمین حضرت آیت اله العظمی خامنه ای ( مد ظله العالی )، با همکاری و تشریک مساعی سایر اعضای محترم هیأت امناء بقعه متبرکه، با نظارت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان چهارمحال و بختیاری، در انجام محورهای ذیل اقدام فرمایید:

1- برنامه ریزی و اعمال تمهیدات لازم برای بهبود، پیشرفت و اعتلای کلیه امور بقعه متبرکه.

2- برنامه ریزی صحیح و تلاش جدی در اثربخشی فعالیتهای فرهنگی، تبلیغی، آموزشی و تربیتی بقعه متبرکه.

3- مراقبت کامل در حفظ و نگهداری ابنیه، اموال، تأسیسات، نظم و پاکیزگی و نیز انجام تعمیرات بهسازی و توسعه مورد نیاز با رویکرد قطب فرهنگی، برابر طرح مصوب سازمان.

4- اهتمام و جلب همکاری های لازم، اعم از مادی و معنوی، مردمی و دولتی در جهت عمران و توسعه، امور فرهنگی و خدمت رسانی، پرداخت مقرری و هزینه های ضروری و متعارف بقعه متبرکه با رعایت صرفه و صلاح.

سعادت و توفیقات جنابعالی را در راه خدمت به اسلام و مسلمین، خاصه خاندان عصمت و طهارت علیهم السلام، از ایزد منان مسألت دارم./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.