مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان از بازگشت 100 سمندر لرستانی به زیستگاه طبیعی خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران لرستان؛ محمد حسین بازگیر گفت : در راستای حفاظت از طبیعت لرستان و جلوگیری از قاچاق و انقراض گونه های نادر جانوری در طبیعت لرستان تعداد 100 سمندر لرستانی از سطح بازار تهران کشف و ضبط شد .
وی افزود:متاسفانه افرادی سود جو اقدام به قاچاق این گونه اندمیک در طبیعت لرستان و شمال خوزستان می کنند و این اقدام در ایام آستانه نوروز بیشتر شدت گرفته است .
وی تصریح کرد : این سمندرها از سوی گشتهای نظارت و کنترل اداره کل محیط زیست استان تهران از سطح بازارهای تهران جمع آوری شده است.
وی اظهار داشت : این سمندرها بعد از کشف و جمع آوری به مدت یک هفته در مرکز قرنطینه پردیسان نگه داشته شده و روز گذشته پس از هماهنگی با دامپزشک و تایید سلامت آنها برای انتقال به زیستگاه طبیعی به لرستان منتقل شدند.
وی با اشاره به تشدید نظارت بر زیستگاههای این گونه در آستانه ایام نوروز گفت : در این راستا طی نشستی که با استانهای همجوار لرستان برگزارشد، در مورد جلوگیری از زنده گیری و قاچاق این گونه هماهنگیهای لازم صورت گرفت.
بازگیر با بیان اینکه دو پاسگاه موقت به تعداد پاسگاههای موجود در زیستگاههای سمندر لرستانی اضافه شده است، افزود: همچنین پاسگاههای محیط بانی موجود در سطح این زیستگاهها با اعزام نیرو و تجهیزات تقویت شده اند.
مدیر کل محیط زیست استان لرستان از ایجاد یک پاسگاه محیط بانی موقت در ایستگاه راه آهن تله زنگ در مرز استان خوزستان برای جلوگیری از قاچاق سمندر لرستانی خبر داد و گفت: همچنین پاسگاه محیط بانی ایستگاه تنگ هفت و کرکی نیز تقویت شده است.
وی از راه اندازی گشت سیار در شهر دورود برای سرکشی مستمر از ایستگاههای راه آهن به منظور جلوگیری از قاچاق این گونه از طریق قطار خبر داد و گفت: همچنین هماهنگیهای لازم با نیروی انتظامی، راه آهن و پلیس راه آهن برای جلوگیری از قاچاق سمندر لرستانی صورت گرفته است./س
 
برچسب ها: قطعه ، سمندر ، زیستگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.