میخائیل خودورکوفسکی تاجر سابق نفت روسیه و از مخالفان کرملین روز دوشنبه گفت روسیه با اقدامات تهاجمی و حمایت از جدایی طلبان شبه جزیره کریمه، روابط دوستانه خود را با اوکراین نابود می کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس ؛‌ وی این مطلب را در سخنانی در جمع دانشجویتان دانشگاه پلی تکنیک کیف بیان کرد. خودورکوفسکی افزود «ما به علت اقدامات روسیه در حال از دست دادن روابط دوستانه روسیه-اوکراین هستیم.»

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه حاضر نشده است با رهبران جدید اوکراین که جانشین ویکتور یانوکوویچ رئیس جمهور مورد حمایت مسکو در این کشور شدند تعاملی داشته باشد. خودورکوفسکی ضمن اعلام حمایت از رهبران جدید اوکراین گفت این افراد از طریق «انقلاب مبتنی بر عدالت» به قدرت رسیدند. 

خودورکوفسکی که زمانی ثروتمندترین فرد روسیه بود ماه دسامبر گذشته بعد از سپری کردن سال ها در زندان، توسط پوتین مورد عفو قرار گرفت. 

مخالف سرسخت پوتین با تاکید بر اینکه اوکراین باید به کشوری اروپایی تبدیل شود گفت برای این منظور اوکراین نیازمند سرمایه گذاری خارجی، ریشه کنی فساد و دریافت کمک از جامعه جهانی است. 

وی تشکیل کنگره روشنفکران اوکراین و روسیه را با هدف تقویت روابط دوجانبه خواستار شد.  تاجر سابق نفتی روسیه روز یکشنبه نیز در سخنانی در میدان مرکزی کیف گفت اینگونه نیست که همه مردم روسیه از  اقدامات دولت این کشور در شبه جزیره کریمه حمایت کنند.


انتهای پیام / 
برچسب ها: اورکراین ، مقام ، حمایت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار