"بوستون گلوب" در گزارشی نوشت: کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز یکشنبه با ابراز خوشبینی گفت توافق دائمی با قدرت های جهان بر سر مسائل هسته ای ایران قابل دستیابی است اما به سختی حاصل می‌شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، "جیسون رضائیان" در گزارشی در پایگاه خبری "بوستون گلوب" نوشت: اشتون گفت که "رسیدن به توافق بسیار مشکل و پرچالش است. ضمانتی برای موفقیت وجود ندارد.اما من معتقدم این موضوع بسیار با اهمیت است.امیدوارم با حمایت ملت ایران،و اقدامات وزیر خارجه و همراهانش و با حمایت آژانس بین المللی این هدف حاصل گردد."

اشتون که اولین سفر خود به ایران را تجربه کرد، در کنفرانس خبری مشترک با محمد جواد ظریف وزیرامور خارجه ایران شرکت کرد. 

آسوشیتدپرس گزارش داد حسن روحانی رئیس جمهور ایران از ایجاد روابط جدید تهران با کشورهای اروپایی و امریکا، حمایت می‌کند.

این خبرگزاری به نقل از روحانی می‌نویسد: در کنار مذاکرات هسته‌ای که اکنون درحال پیشرفت  است میتوان درخصوص همکاری در  سایر زمینه ها از قبیل انرژی و حمل ونقل نیز گفتگو کرد. پیشتر در ماه نوامبر سال گذشته، ایران و کشور های 1+5 ( امریکا روسیه چین انگلیس فرانسه و آلمان) به توافق مقدماتی رسیدند که طبق آن برخی از تحریم‌های ایران برداشته شد. دور بعدی مذاکرات 17 مارس در وین برگزار خواهد شد.

اشتون گفت : من در حدود 4سال درگیر این مباحث هستم .به عقیده من  رسیدن به یک  توافق موقت بسیار مهم است اما مهم تر از آن رسیدن به یک توافق جامع  می باشد که اکنون درگیر آن می‌باشیم.  

بوستون گلوب می‌نویسد: مذاکرات که در سالهای اخیر چندین بار متوقف گشته است از تیرماه با آغاز بکار دولت روحانی سرعت بیشتری گرفته است. مذاکرات در دولت روحانی مفید تر بوده است.  
ظریف در کنفرانس خبری خود اظهار داشت :ایران برای رسیدن به توافق مصمم است. ما در این باره حسن نیت نشان داده‌ایم و به وظایف خود تا آنجایی که در معامله به ما مربوط میشد، عمل کرده‌ایم. 

ظریف همچنین گفت : من فکر می کنم رسیدن به یک توافق دائمی در ماههای آتی حاصل خواهد شد.البته هر دو طرف اذعان داشته اند که هنوز اختلافات زیادی وجود دارد که می بایست حل شود. 

همچنین مایکل مان ، سخنگوی اشتون اظهار داشت: واضح است  خواسته ما سرعت بخشیدن به مذاکرات است اما آنچه مهم است رسیدن به یک توافق مناسب برای هر دو طرف می‌باشد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار