كودكان و دانش آموزان خوزستاني در دومين روز ارتقاي ايمني راهها در خوزستان ايمني راهها را خواستار شدند.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان خوزستان ، در اين مانور كه با حضور دانش‌آموزان مدارس اهواز، برگزار شد كارشناسان ايمني راهها با ارايه برنامه‌هاي آموزشي و تفريحي، نكات فرهنگ ترافيك را به دانش آموزان آموزش دادند.

مديركل راه و شهرسازي خوزستان، در اين زمينه اظهار كرد: در اين مانور، كارشناسان حوزه ايمني راه‌ها و علايم راه‌ها در اداره‌كل راه و شهرسازي استان، چگونگي بهره‌برداري از جاده‌ها و فرهنگ ترافيك را به دانش‌آموزان آموزش دادند.

نصرالله دهقاني افزود: همچنين مسابقاتي با عنوان راهدارها را بهتر بشناسيم؛ بين دانش‌آموزان برگزار شد.

وي ادامه داد: نقش راهدار و كاركرد آن در جامعه و همچنين فرهنگ استفاده از جاده و حق و حقوق كاربران جاده‌اي نيز تشريح و آموزش داده شد. در ادامه نيز پكيج‌هاي فرهنگي و آموزشي در اختيار دانش‌آموزان قرار داده شد تا بتوانند از علايم جاده‌اي بهره ببرند.

دهقاني با بيان اين‌كه كودكان آسيب‌پذيرترين كاربران جاده‌اي هستند، تصريح كرد: از اين رو فرهنگ‌سازي در اين زمينه ضروري است.

وي افزود: بخشي از اعتبارات راهداري و راهسازي بايد در بحث فرهنگ سازي هزينه شود تا جاده هايي ايمن و بدون حادثه داشته باشيم.

دهقاني ابراز اميدواري كرد: با ادامه و توسعه برنامه هايي اينچنيني بتوانيم نسل هاي آينده را در خصوص ايمني راهها تربيت و قانون مدار كنيم.

انتهاي پيام/
برچسب ها: کودکان ، خوزستان ، ایمنی ، راه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار