یک تحلیل‌گر سیاسی می‌گوید رژیم آل سعود در صدد سرنگونی دولت سوریه و ایجاد یک رژیم وهابی در این کشور بحران زده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،سایت پرس تی‌وی نوشت: یک تحلیل‌گر سیاسی می‌گوید رژیم آل سعود در صدد سرنگونی دولت سوریه و ایجاد یک رژیم وهابی در این کشور بحران زده است.

 

کِوورک آلماسیان روز شنبه (۱۷ اسفند، ۸ مارس) در مصاحبه‌ای گفت رژیم سعودی مذبوحانه در تلاش است تا رژیم سوریه را تغییر دهد.

وی افزود از همین رو تفاوتی ندارد که بعد از برکناری بندر بن سلطان، رئیس دستگاه جاسوسی عربستان، چه کسی رهبری ماموریت این کشور در سوریه را بر عهده بگیرد.

 

آلماسیان گفت: «جانشین بندر بن سلطان هیچ تفاوتی با وی نخواهد داشت زیرا آنها از هم اکنون در حال مسلح کردن گروه‌های جدید تروریستی هستند، گروه‌هایی که همان ایدئولوژی القاعده را دارند. ببینید... این گروه‌ها نام‌ها و عناوین گوناگون دارند اما ایدئولوژی آنها یکی است.»

 

این تحلیل‌گر سیاسی اظهار داشت گروه‌های تروریستی تحت حمایت خارج در توطئه‌ای مورد حمایت سعودی‌ها، به دنبال سرنگونی دولت دمشق با هدف ایجاد یک حاکمیت وهابی در این کشور هستند.

کشور سوریه از سال ۲۰۱۱ عرصه خشونت‌های مرگباری بوده است. برخی منابع می‌گویند حدود ۱۳۰ هزار نفر در جریان خشونت‌ها در این کشور کشته و میلیون‌ها تن آواره شده‌اند.

بر اساس گزارش‌ها، قدرت‌های غربی و متحدان آنها در منطقه – بویژه قطر، عربستان سعودی و ترکیه – از شبه نظامیان حاضر در سوریه حمایت می‌کنند.

 

ماه گذشته میلادی گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر اینکه رژیم سعودی شاهزاده بندر بن سلطان را از رهبری ماموریت این کشور در سوریه برکنار کرد.

گزارش‌های اخیر حاکی از آن است که عربستان سعودی شاهزاده محمد بن نایف وزیر کشور را جانشین سلطان برای رهبری سیاست‌های ضد دمشق کرده است.

برچسب ها: عربستان ، رژیم ، وهابی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.