هیات اقتصادی جمهوری چچن در سفر 3 روزه خود به گیلان در نشستی با مسولان و فعالان اقتصادی این استان راه های گسترش هرچه بیشتر روابط تجاری- اقتصادی دو طرف را بررسی کردند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران رشت ؛ در این نشست تخصصی که در رشت برگزار شد، هر یک از دو طرف با معرفی توانمندی های استان های خود، خواستار تبادل گردشگر، سرمایه گذاری ،افزایش صادرات و واردات کالا ، محصولات کشاورزی و تبادل دستاوردهای پژوهشی و تحقیقاتی میان چچن و گیلان شدند.

روسلان ادیلگریف ؛ نخست وزیر چچن در این نشست تخصصی ضمن قدردانی از دعوت مسوولان گیلانی ، ظرفیت های گیلان را زمینه ساز همکاری های بیشتر میان دو طرف دانست و گفت: ما نیز این توان را داریم که ضمن دعوت از مسوولان و فعالان این استان ، توانمندی های خود را برای جذب سرمایه گذاری و تجارت فراهم کنیم.

هادی تیزهوش ؛ رئیس اتاق بازرگانی صنایع و معادن گیلان در این نشست ، با اشاره به ظرفیت های سرمایه گذاری گیلان در بخش های گردشگری، صنعتی، کشاورزی و تولیدی گفت: برای سرمایه گذاری ، سرمایه گذاران چچنی در گیلان آمادگی کامل داریم و به زودی مقدمات امضای تفاهم نامه همکاری در زمینه های مختلف را فراهم خواهیم کرد.

در پایان این مراسم رئیس اتاق بازرگانی صنایع و معادن گیلان یک کتاب در مزیت های اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی گیلان را به هیات چچنی اهدا کرد ./س



انتهای پیام /





برچسب ها: همکاری ، گیلان ، چچن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.