«پل زمانخان» نگین گردشگری استان چهارمحال و بختیاری در شهرستان سامان است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد :

پل تاریخی « زمانخان » يکي از بناهاي با ارزش و قديمي شهرستان سامان در استان چهارمحال و بختیاری است که بر روی رودخانه خروشان زاینده رود قرار گرفته است.

تفکر اولیه ساخت پل در این مکان به دوره ساسانیان بر می‌گردد.

این پل به دستور « زمان خان » یکی از سران ایل قشقایی که زمانی دامنه کوچ آنها تا این منطقه می رسید، بر روی رودخانه زاینده رود احداث گردید و در ادوار گذشته، ايلات و عشاير بختياري از روي این پل، آمد و شد مي‌کردند.

پل تاریخی زمانخان، دارای دو دهانه و 30 متر طول بوده و بر روی سه پایه سنگی طبیعی بنا شده است.

این بنای تاریخی در 29 کيلومتري شمال شهر شهرکرد ( مرکز استان چهارمحال و بختیاری ) و 7 کیلومتری شهر سامان قرار دارد.

قرار گرفتن این پل بر روی آبهای زاینده رود و وجود مناظر طبیعی چشمگیر اطراف در کنار اقدامات عمرانی انجام شده، این منطقه را به یکی از قطب‌های گردشگری استان چهارمحال و بختیاری تبدیل کرده است.

شهرستان سامان دارای آب و هوای معتدل و بسیار لطیف و پاکیزه بوده و با داشتن باغ‌های فراوان و درختان پر شکوفه بسیار زییا و نیز مناظر بدیع و شگفت انگیز، می‌تواند انتخاب مناسبی برای گذراندن تعطیلات نوروزی در استان چهارمحال و بختیاری باشد.

دهکده سیاحتی زاگرس که دارای واحدهای اقامتی و مشرف به رودخانه زاینده رود و پل زمانخان است در مجاورت این پل بنا شده است.

مسجد، امکانات هتل، کمپ و ویلا به صورت اجاره ای و همچنین رستوران، چایخانه و سرویس بهداشتی، برای آسودگی مسافران در این محل، در نظر گرفته شده است.

شهرستان سامان، از شهرستان‌های 9 گانه استان چهارمحال و بختیاری، با بیش از ۳۴۴۸۶ نفر جمعیت می‌باشد که مرکز آن (شهر سامان ) در فاصله 22 کیلومتری شهرکرد ( مرکز این استان ) قرار دارد.

این شهرستان، به دلیل قرار گرفتن در حاشیهٔ رودخانه زاینده رود، از موقعیت‌های مناسب کشاورزی، باغداری و گردشگری برخوردار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.