قهوه در کارکرد متابولسیم بدن کمک کننده است، بنابراین تأثیر کلی بر بدن می‌گذارد.

پیام فرحبخش متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران درخصوص تأثیر نوشیدن قهوه در بدن گفت: قهوه به علت وجود کافئین خاصیت آرام بخشی دارد، برای زمانی که شخص دچار استرس، بی‌قراری و یا وضعیت‌های تنشی در زندگی می‌شود مصرف ۲ تا ۳ فنجان قهوه توصیه می‌شود. 

وی اظهار داشت: لازم به ذکر است مصرف بیش از حد قهوه می‌تواند باعث تحریک اعصاب شود بنابراین قهوه در حد تعادل به همه افراد توصیه می‌شود. 

وی افزود: قهوه از لحاظ کارکرد عصبی و روانی کمک کننده و مقداری از تنش و استرس را می‌کاهد ضمن اینکه وجود کافئین در قهوه موجب افزایش تمرکز و توجه در افراد می‌شود. 

این متخصص تغذیه گفت: بیماران دیابتی بهتر است قهوه را با قند و شکر رژیمی مصرف کنند زیرا درحال حاضر قندهای مصنوعی در دسترس بوده و موجب کیفیت زندگی دیابتی‌ها شده است زیرا هم آن طعم شیرینی را به آن‌ها می‌دهد و هم از لحاظ روحی روانی به آنان کمک می‌کند تا احساس نکنند که با بقیه افراد جامعه فرق دارند. 

وی در پایان گفت: قهوه در کارکرد متابولسیم بدن کمک کننده است بنابراین یک تأثیر کلی بر بدن می‌گذارد همینطور یک حالت نشاط به بدن می‌دهد که این حالت قطعا در تمام سیستم‌ها و ارگانهای بدن تأثیر می‌گذارد زیرا وضعیت روانی شخص در کارکرد بدن بسیار موثر است. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار