سرعت افزایش قیمت اجناس در دو سال اخیر در مقایسه با سال‌های گذشته روند صعودی داشته است.

"مریم زارعی" مدرس دانشگاه آزاد تهران شرق در رشته نقاشی در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی باشگاه خبرنگاران، گفت:‌ نگاهی به وضعیت فعلی بازار نشان می‌دهد که بسیاری از اجناس هنری موجود در بازار تهران از واردات خارجی است.
 
وی با ابراز تأسف از استقبال هنرجویان از اجناس برند خارجی بیان کرد:‌ نبود جنس ایرانی در بازار، کیفیت نامناسب آن و ماندگار اجناس خارجی نسبت به ایرانی، تنوع اقلام خارجی همراه باکیفیت بالای جنس و بسته‌بندی‌ آنها موجب شده اقلام داخلی قدرت رقابت چندانی با مشابه خارجی خود در این حوزه نداشته باشند.
 
این هنرمند ادامه داد: کیفیت اجناس و ابزار هنری در این سال‌ها پیشرفتی نداشته و تولیدات داخل رکود پیدا کرده و بسیاری از اجناس فروشگاه‌ها تولید داخلی نیستند و در این میان اجناس با برند چینی و کره‌ای بیش از اقلام دیگر به چشم می‌آید.
 
زارعی تصریح کرد: بر اساس کیفیت محصولات خارجی و با توجه به نبود تولید داخلی در کلاس‌های آموزشی،‌ به این دلیل که کیفیت آثار هنری به رنگ و جلوه آن برمی‌گردد، هنرجویان را به خرید برند خارجی تشویق می‌کنند.
 
 این مدرس دانشگاه عنوان کرد:‌ قیمت اجناس در این دو سال اخیر بین 30 تا 50 درصد افزایش داشته و در این میان تحریم اقتصادی تأثیر چشمگیری بر روی قیمت‌ها گذاشته و کمبود اجناس در بازار هنری و با قیمت بسیار زیاد به دست دانشجویان برسد.
 
وی خاطرنشان کرد: بعضی از رشته‌ها مانند نقاشی و گرافیک که مواد و رنگ جزء نیازهای اولیه‌شان است با توجه به برآورد هزینه در طول تحصیل و برگشت آن بعد از فارغ‌التحصیل شدن و بازار کار با کاهش نسبی متقاضیان مواجه شده و صدمه می‌بیند.

 
انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار