نماینده مردم نکا، بهشهر و گلوگاه در مجلس گفت: 100 میلیارد تومان از طریق اوراق مشارکت به سد گلورد نکا اختصاص یافت.

احمدعلی مقیمی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران از ساری گفت: عملیات اجرایی سد گلورد نکا در حال پایان است و امیدواریم با برنامه‌ریزی انجام شده در موعد مقرر آبگیری شود.

وی زمان آبگیری این سد را سال 93 عنوان کرد و یادآور شد: با توجه به اینکه مشکلات بودجه‌ای و اعتبارات در این زمینه وجود داشت لذا با برنامه‌ریزی و جذب اعتبارات در سال 93 آبگیری سد انجام می‌شود.

مقیمی با بیان اینکه با مشروب شدن زمین‌های کشاورزی سه شهرستان بهشهر، نکا و گلوگاه شکوفایی زیادی در منطقه اتفاق می‌افتد، خاطرنشان کرد: علاوه بر رونق اقتصادی در حوزه اشتغال‌زایی نیز به شکوفایی می‌رسیم.

نماینده مردم نکا، بهشهر و گلوگاه در مجلس با اشاره به ساخت و ساز در روستای رودبار بهشهر و انتقال این روستا با آبگیری سد گلورد گفت: جابه‌جایی‌ها با ساخت و ‌ساز منظم و پیگیری مسئولان در رابطه با فراهم کردن زیر‌ساخت‌ها با سرعت در حال انجام است.

وی افزود: با آبگیری سد گلورد روستای قدیم رودبار در حوزه استحفاظی بهشهر به زیر آب می‌رود که با برنامه‌ریزی مناسب روستای جدید رودبار ساخته شده و زیرساخت‌های لازم آب و برق در حال احداث است.

مقیمی ادامه داد: ساخت مدرسه و مسجد نیز از مسائل مهم فرهنگی و دینی برای این روستا و روستاییان اطراف است که با همکاری آب منطقه‌ای در دست اقدام است و مشکلی در زمینه انتقال روستای رودبار نداریم و همه کارها براساس برنامه‌ریزی در حال انجام است.

وی گفت: اتمام پروژه سد گلورد نیازمند 120 میلیارد تومان اعتبارات است و با آبگیری این سد در سال آینده آب زراعی بیش از 50 هزار هکتار از اراضی دشت بهشهر و نکا تامین می‌شود.

سد گلورد نکا در ارتفاع 640 متری از سطح آب‌های آزاد، بر روی رودخانه نکا در نزدیکی روستای گلورد و در 45 کیلومتری جنوب شرقی نکا قرار گرفته است که از نوع سنگریزه‌ای با رویه بتنی است و ارتفاع آن از پی113 متر، رقوم تاج سد 739 متر، عرض کل سد در پی 370 متر و طول تاج سد 270 متر است/س


برچسب ها: سد ، نکا ، گلورد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.