مدیر مسئول روزنامه جام جم گفت: انجمن منحله روزنامه‌نگاران به دلیل بی‌توجهی مدیران و اساسنامه و برگزار نکردن انتخابات هیات مدیره در موعد مقرر در برخورداری انتخابات در موعد خلاف قانونی به شکل خلاف اعلام کردند که ما انتخاباتی را در این خصوص برگزار کرده‌ایم.

"بیژن مقدم" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، درباره اقدام برخی از چهره‌های تندروی اصلاح‌طلب برای بازگشایی انجمن منحله روزنامه‌نگاران اظهار داشت: علت چنین اقدامی از سوی این افراد قطعا سیاسی است و هیچ ارتباطی به امور صنفی ندارد.  
 
وی افزود: انجمنی که در دهه 70 راه‌اندازی شد و در سال 86 به دلیل ارتکاب تخلفات به شکل قانونی منحل شد، چرا که طبق اساسنامه انجمن روزنامه‌نگاران، برخی از اعضای هیئت مدیره از مسیر صنفی در این انجمن عبور کردند و وارد مسائل سیاسی شدند.  
 
مقدم ادامه داد: کسانی که در آن موقع مرتکب یکسری تخلفات در انجمن روزنامه‌نگاران شدند با همان اهداف به دنبال رسیدن به مقاصد خود هستند و در صورت اصرار دوباره برای شکل‌گیری انجمن با همان رویکرد، بهتر است به دنبال راه‌اندازی انجمن سیاسی باشند و نه صنفی.  
 
وی با بیان اینکه راه‌اندازی مجدد انجمن منحله روزنامه‌نگاران براساس قوانین موجود امکان‌پذیر نیست، چنین انحلالی براساس اساسنامه انجمن صورت گرفته و در حال حاضر پس از انحلال آن انجمن، انجمن دیگری با این نام مجوز فعالیت را دریافت کرده است.  
 
مقدم تصریح کرد: بر اساس قوانین وزارت کار هر صنفی می‌تواند برای خود انجمنی داشته باشد لذا چهره‌هایی که به دنبال بازگشایی مجدد انجمن منحله روزنامه‌نگاران هستند بهتر است از وزارت مربوطه اقدام به اخذ مجوز برای انجمن سیاسی خود کنند.  
 
مدیر مسئول روزنامه جام جم، علت اصلی راه‌‌انداختن موج جدید از سوی برخی از چهره‌های تندروی اصلاح‌طلب برای فعالیت مجدد انجمن منحله روزنامه‌نگاران را استفاده از فرصت‌های کنونی دانست و اظهار داشت: این افراد با استفاده از فرصت‌های کنونی و اقدامات خلاف خود، دولت را دچار مشکل می‌کنند چرا که قوه مجریه برنامه‌های مهم دیگری را بر عهده دارد.  
 
مدیرمسئول روزنامه جام جم ادامه داد: اینکه برخی افراد موضوع را به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزیر مربوطه آن مرتبط کرده‌اند، اقدامی نادرست است چرا که وزارتخانه مربوط به رسیدگی فعالیت انجمن صنفی روزنامه‌نگاران وزارت کار است و آنها در واقع می‌خواهند با واسطه کردن وزیر ارشاد برای حل مشکل خود اقدام کنند تا بتوانند از طریق برقراری تفاهم با وزارت کار و اطلاعات که هیچ نقشی را در انحلال انجمن صنفی روزنامه‌نگاران نداشته، مجددا انجمن منحله را احیا کنند.  
 
مقدم با بیان اینکه فعالان سابق انجمن منحله روزنامه‌نگاران مسیر اشتباهی را در پیش گرفته‌اند، گفت: آنها مسیر، صورت‌ مسئله و نتیجه‌گیری حاصله از فعالیت انجمن صنفی روزنامه‌نگاران را اشتباه برداشت کرده‌اند.  
 
مدیر مسئول روزنامه جام جم با تاکید بر اینکه مسئله انحلال انجمن روزنامه‌نگاران یک مسئله حقوقی است، اظهار داشت:‌ آنها برای انجام فعالیت‌های سیاسی خود باید به دنبال راه‌اندازی انجمن دیگری باشند و از این طریق بتوانند همچون احزاب فعالیت کنند.  
 
وی به مستندات مربوط به انحلال انجمن روزنامه‌نگاران اشاره و خاطرنشان کرد: با مراجعه به اساسنامه انجمن در سایت وزارت کشور صحبت‌های مدیر کل انجمن‌های صنفی در این باره موجود است.  
 
مقدم بیان داشت: انجمن منحله روزنامه‌نگاران به دلیل بی‌توجهی مدیران و اساسنامه و برگزار نکردن انتخابات هیات مدیره در موعد مقرر در برخورداری انتخابات در موعد خلاف قانونی به شکل خلاف اعلام کردند که ما انتخاباتی را در این خصوص برگزار کرده‌ایم.  
 
مدیرمسئول روزنامه جام‌جم تصریح کرد: بر همین اساس وزارت کار اعلام کرد که روزنامه‌نگاران انجمن بر طبق اساسنامه خود مرتکب خلاف شدند و باید به دنبال اصلاح اساسنامه خود باشیم اما در آن زمان برخی از افراد احساس کردند موقعیت سیاسی برتری دارند و در عمل چنین کاری نکردند.  
 
وی خاطرنشان کرد: آنها از مهلت‌های مقرر قانونی در اساسنامه با پافشاری عبور کردند و طبق اساسنامه چنانچه در این مدت اگر هیات مدیره قانونی انتخاب نشود انجمن خود به خود منحل می‌شود.  
 
مقدم بیان داشت: برخی بعد از حکم انحلال انجمن روزنامه‌نگاران به دیوان عدالت اداری شکایت کردند که در نهایت دیوان رای به قانونی بودن انحلال داد.  
 
انتهای پیام/
برچسب ها: روزنامه ، جام ، جم ، انحلال ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.