وزیر امنیت داخلی آمریکا گفت : سوریه بزرگترین اردوگاه تکفیری‌ها در جهان است. ‎

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری "لبنان 24" وزیرجدید امنیت داخلی آمریکا "جی جانسون"با اشاره به روند روبه افزایش جهادیان تکفیری خارجی که در سوریه در حال جنگ هستند گفت : مسأله "عدم ثبات و هرج و مرج در سوریه" در رأس اولویت‌های وزارت‌خانه‌اش در مورد حفاظت از امنیت از حملات و تجاوزات است .

جانسون در مقابل کمیته امنیت داخلی کنگره آمریکا گفت : در مورد تمامی افرادی که در زمینه امنیت ملی و امنیت داخلی دولت آمریکا فعالیت دارند ، این مسأله در رأس اولویت هاست و واشنگتن با تعدادی از کشورهای اروپایی برای بررسی این مساله همگاری دارد . 

جانسون همچنین افزود : ما تعداد روبه افزایشی را در مورد تعداد جهادی‌های تکفیری که به سوریه می‌روند شاهد هستیم و سوریه امروز بزرگترین اردوگاه آموزشی این افراد در جهان شده است .

وی افزود : من در مورد افرادی که افکار رادیکالی دارند احساس نگرانی می کنم و فکر می‌کنم که انفجار‌های بوستون فقط یک اشاره‌ای به آینده بود و اینکه خطراتی وجود دارد که زیرنظر گرفتن آن دشوار است.

شایان ذکر است که جانسون که دوماه است که عهده دار این پست شده است ، در اولین سخنرانی خود نیز چند هفته قبل گفته بود : جنگ داخلی در سوریه تبدیل به مسأله امنیت ملی برای ایالات متحده و هم‌پیمانان آن شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار