در دومین سالگرد قتل نوجوان سیاهپوست در فلوریدای آمریکا، تظاهراتی علیه نژادپرستی در نیویورک برگزار شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی پرس‌تی‌وی، در دومین سالگرد قتل "تریوان مارتین" نوجوان سیاهپوست به دست یکی از نگهبانان داوطلب محله‌ای در فلوریدای آمریکا، صدها نفر در میدان یونیون نیویورک تظاهرات کردند تا اعتراض خود را به نژادپرستی در آمریکا نشان دهند.

یکی از تظاهرکنندگان گفت ما اینجا جمع شده‌ایم تا اعتراض خود را به نژادپرستی علیه سیاهپوستان و رنگین پوستان در آمریکا که در نهادهای دولتی وجود دارد نشان دهیم. متاسفانه حقوق اساسی رنگین پوستان و لاتین تباران در آمریکا به راحتی نقض می‌شود.

شرکت کنندگان در این تظاهرات لحظاتی را به یاد "تریوان مارتین" و همه قربانیان خشونت با اسلحه سکوت کردند. اخیرا "جوردن دیویس" هفده ساله نیز در یکی از پمپ بنزینهای فلوریدا به ضرب گلوله به قتل رسید.

کارشناسان معتقدند یکی از علل افزایش قتل با اسلحه در فلوریدا مقرراتی است که اختیارات زیادی به افراد برای استفاده از اسلحه برای دفاع از خود می‌دهد و همین مسئله بسیاری را به استفاده بی جا از اسلحه تشویق می‌کند. 

یکی دیگر از تظاهرکنندگان گفت ما در اینجا جمع شده ایم حمایت خود را از خانواده‌های "تریوان مارتین" و دیگر جوانانی که بی دلیل کشته شده و می‌شوند اعلام کنیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار