یکی از فعالیتهای صورت گرفته مدیریت حفظ نباتات استان زنجان ، مدیریت بهینه سن غلات در مزارع و کاهش مصرف سم در حدود 100 الی 150 تن در سال است.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران زنجان ؛مدیریت حفظ نباتات استان زنجان در خصوص فعالیتهای صورت گرفته در این واحد گفت: یکی از فعالیتهای صورت گرفته مدیریت بهینه سن غلات در مزارع و کاهش مصرف سم در حدود 100 الی 150 تن در سال است.

عسگری افزود: از دیگر فعالیت های این بخش مدیریت بهینه کنترل ملخ با عملیات کانونی، محلول پاشی و طعمه پاشی در مزارع و باغات است.

وی با اشاره به ایجاد دو واحد انسکتاریوم پرورش زنبورهای ویژه جهت مبارزه سالم با آفات گوجه فرنگی ادامه داد : در زمینه گوجه فرنگی با مدیریت بهینه کنترل شب پره مینوز، خسارت این محصول به زیر 5 درصد رسیده است.

مدیریت حفظ نباتات استان زنجان از دیگر فعالیتهای این واحد به برنامه ریزی و هماهنگی 50 سایت محصول پاک و سالم، تجهیز ناوگان های سم پاشی و ارتقا دستگاه های توبولایزر از 44 دستگاه به 180 دستگاه اشاره کرد.

گفتنی است ؛یکی از زمینه های قابل توجه در زمینه زراعت و باغداری مسائل مربوط به حفاظت محصولات در مقابل آفات گیاهی است؛ مقابله با آفات گیاهی به روش های مختلفی از جمله سم پاشی صورت می گیرد از این حیث دقت مبارزه با آفات و انتخاب روش دفع آفات و تعیین نوع و میزان استفاده از سموم جهت حفظ و ارتقای سطح سلامت مصرف کنندگان اهمیت ویژه ای دارد که در این زمینه حوزه حفظ نباتات در جهاد کشاورزی فعالیت می کنند./س

 
برچسب ها: مدیریت ، سن ، غلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.