معاون فنی جنگل و مراتع اداره کل منابع طبیعی همدان با اشاره به برنامه‌های هفته منابع طبیعی که از 15 اسفند آغاز می‌شود، گفت:‌ در راستای طرح توسعه فضای سبز و زراعت چوب 300 هزار اصله نهال با مساعد شدن فصل ، توزیع می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان ؛ عیسی بختیاری گفت :  فعالیت‌های معاونت فنی جنگل و مراتع اداره کل منابع طبیعی در دو بخش جنگل و مرتع صورت می‌گیرد.
وی با اشاره به اجرای دو طرح در بخش جنگل اظهارداشت: از جمله این طرح‌ها، طرح استانی جنگل‌کاری و توسعه فضای سبز با اعتبار مصوب حدود 2 میلیارد تومان است که از این میزان تاکنون 600 میلیون تومان تخصیص یافته است.
معاون فنی جنگل و مراتع اداره کل منابع طبیعی همدان با اشاره به نگهداری، حفاظت و آبیاری جنگل‌کاری‌های دست‌کاشت در سطح 4 هزار و 307 هکتار در سطح استان تصریح کرد: 250 هزار اصله نهال نیز در فصل پاییز کشت شده است.
بختیاری با بیان اینکه توسعه فضای سبز و توزیع نهال از 15 اسفند آغاز می‌شود ، خاطرنشان کرد: نهال به صورت دو ساله از نهالستان خارج می‌شود.
وی ادامه داد:‌ از دیگر طرح‌های مطرح در بحث جنگل طرح صیانت از جنگل‌های زاگرس است که تاکنون حدود 200 میلیون اعتبار در این زمینه تخصیص داده‌ شده است.
معاون فنی جنگل و مراتع اداره کل منابع طبیعی همدان بیان داشت:‌ در این راستا نیز غنی‌سازی جنگل در سطح 20 هکتار، توسعه جنگل 40 هکتار، نگهداری مناطق احیایی 304 هکتار، گشت و مراقبت و اطفاء حریق در سطح 7 هزار و 500 هکتار و ایجاد کمربند حفاظتی به طول هشت کیلومتر انجام شده و اکنون نیز ادامه دارد.
وی با تأکید بر اهمیت حفاظت از منابع طبیعی یادآور شد: این مهم نیازمند فرهنگسازی و توجه بیشتر است که همت همگانی را می‌طلبد.
بختیاری گفت: بدون مشارکت مردم و دیگر دستگاه‌ها حفاظت از منابع طبیعی کار سنگین و مشکلی خواهد بود بنابراین همه مردم و مسئولان باید وارد صحنه شوند.
وی با اشاره به نقش مؤثر رسانه‌ها و مطبوعات در راستای حفاظت از منابع طبیعی گفت: به فرموده مقام معظم رهبری فرهنگ منابع طبیعی باید به معارف عمومی تبدیل شود.
معاون فنی جنگل و مراتع اداره کل منابع طبیعی همدان تأکید کرد: هم اکنون در سطح استان حدود 50 نفر کار حفاظت از 905 هزار هکتار منابع طبیعی استان را بر عهده دارند و این مهم جز با مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست.
وی با اشاره به شعار امسال هفته منابع طبیعی با عنوان «منابع طبیعی با مردم برای مردم» تصریح کرد: نامگذاری امسال هفته منابع طبیعی نیز نشانگر اهمیت مشارکت مردم در حفاظت از منابع طبیعی است.
بختیاری با بیان اینکه وضعیت منابع طبیعی استان مطلوب است، خاطرنشان کرد: حفاظت از منابع طبیعی نیازمند اطلاع‌رسانی، فرهنگ‌سازی و اعتبارات بیشتر است./س
برچسب ها: منابع ، طبیعی ، نهال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.