دکتر مصطفی معین در چهارمین کنفرانس علمی سلامت روان و رسانه گفت: هر چه منطقه توسعه یافته‌تر باشد آمار خودکشی پایین‌تر است، در کشور ما استان ایلام بیشترین آمار خودکشی را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، دکتر مصطفی معین استاد روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران در چهارمین کنفرانس علمی سلامت روان و رسانه که با موضوع چالش‌های سلامت روان و غفلت همگانی در دانشکده علوم رفتاری و سلامت روان برگزار شد، گفت: اختلالات روانی مثل سیلی است که سلامت اجتماعی را از بین می‌برد اما متاسفانه کسی توجهی به آن ندارد. 

وی گفت: این موج در کشورهای جهان سوم روند فزاینده تری دارد و این چشم انداز خوبی نیست و متاسفانه کمترین بودجه‌ها را به آن اختصاص می‌دهند یعنی در کشورهایی با درآمد کم فقط ۵ درصد بودجه به "سلامت روان" اختصاص داده می‌شود. 

وی گفت: اختلالات روانی در جهان ۲۰ تا ۳۰ درصد را به خود اختصاص دادند که "افسردگی" در راس آن‌ها است و هزینه‌های درمان آن حتی بیشتر از بیماری‌های قلبی و سرطان است و سالانه حداقل یک نفر از بیماران افسرده خودکشی می‌کند. 

وی افزود: 24.6 درصد یعنی بیشترین علت مرگ و میر در کشور ما به بیماری‌های قلبی اختصاص دارد اما نباید این بیماری را فقط یک بیماری جسمی تلقی کرد بلکه بیماری‌های روانی زمینه ساز این بیماری‌ها هستند. 

وی گفت: هر چه منطقه زندگی توسعه یافته‌تر باشد آمار خودکشی در آن منطقه پایین‌تر خواهد بود در کشور ما استان ایلام بیشترین آمار خودکشی را دارد. 

وی گفت: بین بی‌عدالتی و مشکلات روانی اجتماعی و اخلاقی نیز رابطه‌ای مستقیم وجود دارد اگر در جامعه‌ای فروپاشی اخلاقی داشته باشیم اختلالات روانی در آنجامعه افزایش می‌یابد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار