"جان کری" با انتشاربیانیه‌ای بار دیگر موضع مداخله‌جویانه خود را نشان داد و از مقامات ونزوئلا خواست تا با معترضان گفتگو نمایند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری "روسیا الیوم"، وزیر خارجه آمریکا از مقامات ونزوئلا خواست تا با مخالفان گفتگو کنند و تمامی دستگیرشدگانی که در اعتراضات این کشور شرکت داشته‌اند را آزاد نمایند.

به گزارش این شبکه، در بیانیه‌ جان کری که شب گذشته منتشر شده است آمده است: جان کری از مقامات ونزوئلا می‌خواهد تا تلاشها برای سرکوب اعتراضات با استفاده از زور و خشونت را متوقف و به حقوق بشر احترام بگذارند.

جان کری همچنین گفته است : کاراکاس باید متضمن  یک نظام اجتماعی باشد و تمامی طرف‌ها که در اعتراضات شرکت داشته‌اند باید از خشونت پرهیز کنند.

وی همچنین گفته است : بکارگیری زور و ارعاب علیه شهروندان و سیاستمدارانی که حق قانونی دارند تا اعتراضات خود را بیان نمایند ، امری غیر قابل قبول است.

وزیر خارجه آمریکا همچنین ادعا است که وی براین باور است که دولت ونزوئلا مسائل داخلی این کشور را جز از را گفتگو و تبادل آزادانه نظرات میان همه‌ شهروندان ،  در شرایط احترام متقابل ، نمی‌تواند حل نماید.

شایان ذکر است که از ابتدای ماه فوریه جاری شهرهای ونزوئلا شاهد اعتراضات و تظاهرات‌هایی است که منجر به کشته شدن 3 نفر و مجروح شدن ده‌ها تن گردیده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار