مهمترین عناوین روز گذشته این صفحه به شرح زیر می باشد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛
یک پایگاه اینترنتی روسی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران نوشت : دولت اوباما به هیچ وجه نمی‌تواند با جهالت به نقش و اهمیت ایران در امنیت منطقه شمال آفریقا و غرب آسیا بی‌اعتنایی کند.
لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه اعلام کرد اتحادیه اروپا خود را برای مجازات مسئولان خشونت‌های اوکراین آماده می‌کند.
خبرگزاری ایتارتاس گزارش داد: دور بعدی گفتگوها میان پنج عضو دایم شورای امنیت به همراه آلمان با ایران در تاریخ 17 تا 20 مارس در وین برگزار خواهد شد.
خبرگزاری آلمان گزارش داد:عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه ایران روز پنج‌شنبه گفت ایران و شش قدرت جهانی درباره ساختار مذاکرات برای دستیابی به توافق نهایی برای پایان دادن به بن‌بست موجود بر سر برنامه هسته‌ای ایران توافق کردند.
خبرگزاری ایتارتاس گزارش داد: سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه معتقد است انعقاد توافق فراگیر میان ایران و پنج عضو دایم شورای امنیت به همراه آلمان قبل از 20 ژوئیه امکان‌پذیر است.
شورای امنیت سازمان ملل متحد در بیانیه ای اعلام کرد: اعضای این شورا حملات تروریستی روز چهارشنبه در محله بئرالحسن و نزدیک مرکز فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بیروت را به شدت محکوم می‌کنند.
دیپلماتهای غربی حاضر در وین می‌گویند که ایران و 6 قدرت جهانی بر روی یک چارچوب و برنامه زمانبندی با هدف دستیابی به یک توافق جامع پیرامون برنامه هسته‌ای ایران توافق کردند.
جمهوری اسلامی ایران معتقد است ایجاد اختیارات در خصوص فعالیت های مرتبط با حاکمیت قانون در جوامع خارج شده از بحران باید همسو با اصول و اهداف منشور ملل متحد و مفاد حقوق بین الملل از جمله تمامیت ارضی، احترام به اصل برابری و مداخله نکردن در امور داخلی کشورها صورت گیرد.
خبرگزاری رویترز از وین گزارش داد : یک مقام بلندپایه ایران اعلام کرد ایران و شش قدرت جهان بر سر دستور کار مذاکرات در خصوص برنامه هسته‌ای تهران موافقت کرده‌اند و بار دیگر ماه مارس در وین ملاقات خواهند کرد.
یک دیپلمات بلندپایه غربی تاکید کرد مذاکرات هسته‌ای بین ایران و گروه پنج بعلاوه یک به خوبی ادامه دارد.
یک پسر بچه دبستانی زخمی شده پس از انفجار دو بمب در نزدیکی ساختمان رایزنی فرهنگی ایران در بیروت، مداوا می شود. این حملات حداقل چهار کشته و هفتاد زخمی بر جا گذاشت.
سخنگوی مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا، از پیشرفت نسبی در مذاکرات هسته‌ای بین ایران و گروه پنچ بعلاوه یک در ژنو خبر داد.
کاخ سفید از گفتگوی تلفنی رئیس جمهور امریکا با نخست وزیر ترکیه خبر داد.
خبرگزاری رویترز اعلام کرد " کاترین اشتون " مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تهران سفر خواهد کرد .


برچسب ها: عنوان ، باشگاه ، بین الملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار