UNFPA رکنی وابسته به مجمع عمومی است و همان هیأت مدیره اجرایی برنامه توسعه ملل متحد را دارد.

به گزارش خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران؛ صندوق جمعیت ملل متحد (UNFPA) که فعالیت آن از 1969 به ابتکار مجمع عمومی شروع شد بزرگترین منبع کمک جمعیتی به کشورهای در حال توسعه و کشورهای دارای اقتصاد در حال انتقال است و منابع مالی آن به صورت بین‌المللی تأمین می‌شود.

گفتني است این صندوق به تقاضای کشورها به آنها کمک می‌کند تا خدمات بهداشت باروری و تنظیم خانواده را بر مبنای انتخاب فردی بهتر کرده و سیاست‌های جمعیتی را در حمایت از تلا‌ش‌ها در جهت توسعه پایدار، تنظیم کنند.

 UNFPA رکنی وابسته به مجمع عمومی است و همان هیأت مدیره اجرایی برنامه توسعه ملل متحد را دارد.
 
کل بودجه UNFPA از مساعدت‌های داوطلبانه تأمین می‌شود که در سال 2006 به 3/389 میلیون دلار، از 180 کشور به اضافه 2/216 میلیون دلار تخصیص یافت و برای فعالیت‌های خاص به مجموع بی‌سابقه 5/605 میلیون دلار رسید.

حدود 5/61 درصد از این کمک برای بهداشت باروری از جمله زایمان بی‌خطر، تنظیم خانواده، بهداشت جنسیتی، اصلاح روش‌های بهداشت باروری جوانان، کاهش معلولیت‌ها و عوارض ناشی از زایمان مانند فیستول، رسیدگی به ایدز و ارائه کمک در موارد اضطراری و 3/21 درصد دیگر برای سیاست‌های جمعیت و توسعه مصرف می‌شود.

هدف UNFPA تضمین موازنه بین سازوکارهای توسعه و جمعیت با تهیه و ارائه اطلاعات، تأثیر گذاشتن بر خط مشی، و ایجاد ظرفیت ملی در برنامه‌ریزی جمعیت است.

UNFPA در تلاش برای بسیج منابع و تعهد سیاسی برای فعالیت‌های جمعیتی مربوط به هدف‌های توسعه مورد توافق بین‌المللی از جمله در اعلامیه هزاره است.

لازم به ذكر است حدود 77 درصد از 1031 کارمند این صندوق در 154 کشور ناحیه و سرزمین فعالیت می‌کنند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار