هنرمند قلم زن یزدی مهر اصالت یونسکو دریافت کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز یزد

مربی مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران یزد موفق به دریافت نشان ملی مرغوبیت و راهیابی به داوری آثار برای دریافت مهر اصالت یونسکو برای آثار صنایع دستی شد.

خدیجه رحمانی" با طراحی اثر هنری قلم‌ زنی روی چوب توانست یکی از برگزیدگان آثار برگزیده سازمان میراث فرهنگی شود و به داوری آثار بین‌المللی برای دریافت مهر اصالت یونسکو راه یابد.

گفتنی است؛ هرساله آثار هنرمندان کشور در گروه‌های مختلف توسط هیئت داوران برای دریافت نشان ملی مرغوبیت کالای صنایع دستی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و آثار شناسایی شده پس از کسب نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی، هر دو سال یک‌بار برای دریافت مهر اصالت یونسکو معرفی مي‌شود.

مُهر اصالت یونسکو، گواهینامه‌ای است که از طرف دفاتر منطقه‌‌ای یونسکو به موضوعات صنایع دستی اصیل و با کیفیت هنرمندان و صنعتگران تعلق می‌گیرد و هدف آن کمک به صلح و امنیت در جهان از طریق همکاری بین‌المللی در زمینه‌های آموزشی،‌ علمی و فرهنگی به‌ منظور افزایش احترام به عدالت، قانون‌مداری و حقوق بشر بر پایه‌ی منشور سازمان ملل متحد است.

آثاری در داوری یونسکو موفق به دریافت مهر اصالت می‌شوند که مزایای اصالت، خلاقیت، قابلیت بازیافت، قابلیت عرضه در بازار بین‌المللی، رعایت حقوق انسانی، عدالت ‌محوری و استاندارد مکان تولید، قابلیت تولید به مقدار زیاد، کیفیت، کاربرد در زندگی روزمره و نوآوری‌ محصول را داشته باشند./ز
برچسب ها: یونسکو ، قلم ، زنی ، یزد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.