نخستین همایش بین المللی مدیریت بحران با حضور اساتید برجسته بین المللی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز به کار خود پایان داد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ رئیس دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی شیراز گفت: در این سمینار بین المللی علاوه بر اساتید برجسته بین المللی مانند پرفسور دلاکورت(Della Corte) و پرفسور اینگارسیا(Ingarssia) ، دکتر جلالی فوق دکتری مدیریت بحران، همچنین اعضای هیئت علمی دانشگاه و دانشجویان تحصیلات تکمیلی حضور دارند.

امید براتی افزود: این سمینار بین المللی با هدف افزایش توانمندسازی دست اندرکاران سیستم مدیریت بحران ، اساتید و دانشجویان این حوزه از خدمات سلامت برگزار شده است.

وی ادامه داد: از مهم ترین مباحث مطرح شده در این سمینار بین المللی، آموزش الکترونیک در مدیریت بحران است که در روز نخست برگزاری سمینار، توسط پروفسور دلاکورت مطرح شد.

وی بیان کرد: پروفسور دلاکورت ضمن معرفی آکادمی (European Master in disaster medicine) EMDM که معتبرترین آکادمی های عرصه مدیریت بحران در عرصه جهانی محسوب می شود، برنامه ها و دوره های برگزار شده برای دانشجویان سراسر دنیا در زمینه Emergency Medicine و Disaster Medicine ، وب سایت این آکادمی، پودمان های اجرا شده در آکادمی و بورس های سالیانه آن را معرفی کرد.

رئیس دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی شیراز با اشاره به دیگر مباحث مطرح شده در این سمینار بین المللی، افزود: برنامه های دیگر این سمینار، کارگاه اجرای برنامه شبیه سازی و آموزش مجازی در بحران به صورت عملی بوده و قسمت پایانی برنامه نیز به صورت پانل پرسش و پاسخ برگزار می شود.

براتی گفت: برنامه پرسش و پاسخ سمینار با حضورمسئول مدیریت بحران دانشگاه علوم پزشکی شیراز دکتر سید وحید حسینی ، سرپرست علمی بخش اورژانس بیمارستان شهید رجایی دکتر کلانتری ، مدیر گروه آموزشی برنامه ریزی یادگیری الکترونیک در علوم پزشکی دکتر ظریف صنایعی، پرفسور دلاکورت ، پرفسور اینگارسیا و دکتر جلالی است.

وی افزود: از اهداف مهم برگزاری این سمینار بین المللی، عقد تفاهم نامه با آکادمی EMDM در راستای تقویت توانمندی های دانشگاه علوم پزشکی شیراز در عرصه مدیریت بحران و اقداماتی مانند تبادل اساتید، دانشجو، اطلاعات و برگزاری دوره های کوتاه مدت است.

انتهای پیام/


برچسب ها: نخستین ، همایش ، مدیریت ، بحران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.