رهایی رئیس دانشگاه امیر کبیر گفت: من از عملکرد دانشگاه راضی نیستم چون هنوز نتوانستیم امکانات کافی برای پژوهشکده "فناوری های نوین" را فراهم کنیم تا این پژوهشگران بتوانند با کیفیت بهتر کارهای تحقیقاتی خود را انجام دهند.

 به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران؛ دکتر رهایی رئیس دانشگاه صنعتی امیر کبیر در نخستین کنفرانس ریز فناوری گفت: برگزاری این همایش‌ها با توجه به جهت گیری دانشگاه به سمت کارهای تحقیقاتی بوده و بستری فراهم می کند تا با زمینه‌های علمی و مقالات جهانی مقایسه شویم.

وی گفت: در گذری که دانشگاه‌ها در سطح جهان داشته‌اند  در دانشگاه‌های نسل اول مطالعه در دانشگاه‌های نسل دوم تحقیقات و در دانشگاه‌های نسل سوم پژوهش‌های کارآفرینی به عنوان هدف محسوب می‌شدند برای دانشگاه‌های ما نیز این مسیر  به سرعت در حال  طی شدن است به طوری که در 20 سال اخیر  در دانشگاه کارهای تحقیقاتی زیادی صورت گرفته است و افزایش 4 برابری مقالات در سالهای اخیر نشان دهنده جهت گیری  مصوق این دانشگاه بوده است.

وی با بیان اینکه امروزه ما سعی می کنیم کارهای تحقیقاتی را به سمت نیازهای کشور جهت بدهیم افزود:  ما 30 پژوهشگاه در دانشگاه امیر کبیر داریم که بزرگترین آنها پژوهشکده فناوری‌های  نوین است.

رهایی گفت: با دانشگاه علوم پزشکی نیز همکاری‌های  زیادی داشتیم در گذشته  در بحث لقاح مصنوعی و امروزه در طرح سیپروترون  که کاربردهای زیادی در پزشکی دارد.


انتهای پیام/

رئیس دانشگاه امیر کبیر ادامه داد: باعث افتخار است که پروژه‌های تحقیقاتی فوق‌العاده ای به این دانشگاه سپرده شده است و صنایع مختلف به این دانشگاه اعتماد دارند به طوری که اکنون دانشگاه 16 طرح کلان را  در دستور کار  دارد.

وی در پایان گفت: من از عملکرد دانشگاه راضی نیستم چون هنوز نتوانستیم امکانات کافی را برای پژوهشکده فناوری‌های نوین فراهم کنیم تا این پژوهشگران نیز بتوانند با کیفیت بهتر کارهای تحقیقاتی خود را انجام دهند و ما به دنبال برقراری روابط و گسترش  همکاری‌های بین‌المللی هستیم به طوری که هر هفته یک گروه از کشورهای مختلف از این دانشگاه بازدید می کنند و در زمینه همکاری با آنها بحث و گفتگو می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.