کشف ویروس آنفلوآنزای مرغی جدید

این ویروس که با نام H۱۰N۸ شناخته شده است در چین متولد شد.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از بخش علم و تکنولوژی خبرگزاری ANSA ایتالیا، یک بار دیگر از چین یکی دیگر از ویروس آنفلوآنزای مرغی قادر به حمله به انسان می‌آید. 

براساس این گزارش، این ویروس را به نام H۱۰N۸ می‌شناسند. نقشه ژنتیکی این ویروس جدید در مجله لانست منتشر شده است. 

این نقشه ژنتیکی نشان می‌دهد که این ویروس ناشی از ترکیب مواد ژنتیکی از ویروس‌های دیگر پرندگان است. 

کار‌شناسان سالهاست که میکروارگانیسم‌هایی که به طور بالقوه قادر به پخش بیماری‌های همگیر هستند را دنبال می‌کنند. 

این ویروس H۱۰N۸ جدید در یک خانم ۷۳ ​​ ساله که در Nanchang زندگی می‌کرد و در ۳۰ نوامبر همراه با تب و پنومونی در بیمارستان بستری شد، کشف شد. 

 با وجود درمان آنتی بیوتیکی و ضد ویروسی، بیماری به سرعت رو به وخامت گذاشته و او نه روز بعد درگذشت. 

 یک مورد جدید ۲۶ژانویه در چین در استان جیانگشی شناسایی شد. 

تجزیه و تحلیل کار‌شناسان ویروس‌شناسی مراکز چین برای کنترل بیماری در پکن، به رهبری شو یولونگ، نشان داد که H۱۰N۸ از نوترکیبی از دیگر ویروس‌های آنفلوآنزای مرغی متولد شد، و این‌‌ همان چیزیست که در گذشته برای ویروس‌های دیگر نیز اتفاق افتاده است. 

این سلسله ویروس‌ها از پرندگان نفوذ کرده و در چین گسترش یافته است به این ترتیب بوجود آمده‌اند: سال۱۹۸۷: H۵N۱، تا پایان دهه ۹۰: H۹N۲ و H۷N۹، در سال ۲۰۱۳ شروع به ضربه زدن به انسان شد. 

تجزیه و تحلیل ژنتیکی ویروس H۱۰N۸ نشان می‌دهد که آن یک ویروس کاملا جدید است، با ویژگی‌هایی که اجازه می‌دهد آن مکررا در انسان موثر باشد. 

اما چیزهای بیشتری وجود دارد: شش ژن داخلی ویروس H۱۰N۸ از ویروس H۹N۲ به ارث برده شده، همانطور که در گذشته برای ویروس H۷N۹ و H۵N۱ اتفاق افتاده بود. 

 این گروه از ژن‌ها می‌تواند «موتور» در نظر گرفته شود که اجازه می‌دهد این ویروس در بدن تکثیر شود مانند اغلب ویروس‌هایی که انسان را تحت تاثیر قرار می‌دهند. 

ویروس‌شناس، ایلاریا کاپوآ می‌گوید: در سال ۲۰۰۶ پیشنهاد برای به اشتراک گذاشتن تمام اطلاعات موجود در ویروس آنفلوانزا در سطح بین المللی راه اندازی شد و ویروس جدید که از چین و بازارهای جدید برای حیوانات می‌آید نیاز به مشاهده متخصص دارد. 

بنابراین نظارت بالا باید باقی بماند، به خصوص با توجه به اینکه خطر در کمین است. 

 یکی از ویروس‌ها در گردش خون می‌تواند به دست آوردن توانایی بیشتر تغییر کند.
 
این زمانی که بسیاری از ویروس‌های در حال ظهور نیاز به توجه ویژه دارند چرا که ممکن است تاثیر قابل توجهی در بهداشت عمومی داشته باشد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار