جلوگیری از واردات مواد ژنتیکی دستکاری شده

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه واردات مواد دستکاری ژنتیکی GMO افزایش داشته است، گفت: این واردات در حال کنترل است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دکتر معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در سومین همایش بین‌المللی توسعه تجارت و بازرگانی که صبح امروز در اتاق بازرگانی برگزار شد،  گفت: کشور ما شرایط بحرانی ویژه‌ای دارد که از جمله آن می‌توان به خشکسالی، فشار توسعه که سایر کشورهای در حال توسعه هم با آن مواجه هستند اشاره کرد. 
 
وی ادامه داد: همان طور که در دنیا فراتر از ظرفیت زیستی بهره‌گیری می‌شود متاسفانه در ایران هم به همان صورت است به همین منظور دولت یازدهم برنامه ویژه‌ای را برای حفاظت از آب تعبیه کرده است.
 
معاون رئیس جمهور افزود: مسئله بسیار مهم دیگر خاک است که به دلیل وجود بقایای سموم کشاورزی خصوصا در شمال ایران حائز اهمیت بوده و نیازمند توجه است. 
 
ابتکار در ادامه افزود: با توجه به این که به دلیل خشکسالی‌های پی در پی با مشکل افزایش دما و کمبود آب روبرو هستیم برای بهبود وضعیت آن نیز اقداماتی در دولت به کار گرفته شده است
 
رئیس سازمان حمایت از محیط زیست تصریح کرد: برنامه‌هایی برای کاهش بقایای سم و کود در منبع آبی در حال انجام است که جهت عدم استفاده از آن تذکراتی به وزارت کشاورزی داده شده است. 
 
ابتکار تاکید کرد: این رویکرد با همکاری غذا و دارو و محیط زیست انجام خواهد شد و وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو با جدیت این کار را انجام می‌دهند. 
 
وی با اشاره به اینکه واردات مواد دستکاری ژنتیکی GMO  افزایش داشته است، افزود: این واردات از نظر ما غیر قابل قبول است و در حال کنترل است. 
 
ابتکار در پایان خاطر نشان کرد: ما در کنترل و نظارت این مسئله تمام جدیت خود را به خرج خواهیم داد و دولت یازدهم به دنبال این است که سلامت غذایی کشور را تامین نماید. 
 
انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار