مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمانشاه از احداث ترمینال خارجی جدید در فرودگاه شهید آیت‌الله اشرفی اصفهانی کرمانشاه خبر داد و گفت: این طرح با اعتباری بالغ بر 250 میلیارد ریال انجام می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

به گفته شرفایی، با احداث ترمینال خارجی جدید که پیش‌بینی می‌شود در سال 94 و 93 به‌بهره‌برداری برسد، مسافران با شرایط مناسب‌تر و فضای بهتری در پروازهای خارجی تردد می‌کنند.

پیمان شرفایی گفت‌: طرح صدور ویزای موقت در فرودگاه شهید آیت‌الله اشرفی اصفهانی در دست اقدام بوده و نمایندگی وزارت امورخارجه در غرب کشور در حال پیگیری موضوع است.

وی افزود: صدور ویزای موقت به‌منظور افزایش گردشگر بیشتر در برخی از استان‌های کشور مانند اصفهان و شیراز انجام شده و استان کرمانشاه نیز با این کار به جمع معدود استان‌های کشور در این خصوص می‌پیوندد.

به گفته شرفایی، با صدور ویزای موقت گردشگر بدون ویزا می‌تواند وارد فرودگاه شده و نمایندگی وزارت امور خارجه با استعلام از مرکز و بر طبق سیکل مشخصی برای آن‌ها ویزای موقت صادر می‌کند.

 وی با بیان اینکه فرودگاه شهید آیت‌الله اشرفی اصفهانی کرمانشاه در هفته 2 پرواز به استانبول که از 200 نقطه دنیا پرواز داشته، انجام می‌دهد، ابراز داشت: پیش‌بینی می‌کنیم که این امر موجب رونق گردشگری در استان و کشور شود.

شرفایی یادآور شد: ما موظف شده‌ایم صدور ویزای موقت در فرودگاه کرمانشاه را تا پایان سال اجرایی کنیم و با جمع‌بندی امور به‌زودی به نتیجه خواهد رسید.

این مسئول میانگین پروازهای رفت و برگشت هفته‌ای در فرودگاه شهید آیت‌الله اشرفی اصفهانی را قریب به 104 پرواز اعلام کرد و بیان داشت: استان کرمانشاه به لحاظ تعداد پرواز رتبه هشتم کشوری در بین 54 استان به‌خود اختصاص داده است.

وی از راه‌اندازی «کارگو» در فرودگاه شهید آیت‌الله اشرفی اصفهانی خبر داد و گفت: ورود بار غیرهمراه مسافر از خارج از کشور که تا کنون در فرودگاه کرمانشاه امکان‌پذیر نبوده و تنها در فرودگاه‌های معدودی در کشور صورت می‌گرفت، در دست اقدام بوده تا هرچه سریعتر این امر تحقق یابد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمانشاه ورود بار غیرهمراه مسافر از خارج کشور موجب رونق پروازهای خارجی دانست و بیان داشت: رایزنی‌های انجام شده با گمرک و استانداری هرچه زودتر به‌نتیجه می‌رسد.

برچسب ها: رتبه ، هشتم ، پرواز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.