رئیس مرکز تحقیقات سوختگی کشور گفت: سالانه ۱۵۰ نفر در کشور دچار سوختگی شدید می‌شوند که حدود نیمی از آن‌ها جان خود را از دست می‌دهند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران،‌ دکتر محمد جواد فاطمی رئیس مرکز تحقیقات سوختگی و رئیس بیمارستان حضرت فاطمه در نشست خبری سومین کنگره سوختگی در جمع خبرنگاران گفت: هر چند مدت یک بار یک حادثه سوختگی در کشور رخ می‌دهد، اما در اثر کم توجهی اغلب این حوادث کوچک به یک حادثه بزرگ تبدیل می‌شوند مثل آتش سوزی خیابان جمهوری، کودکان شین آباد، مسجد ارگ و حادثه  سعادت آباد، همه حوادث کوچکی بودند که متاسفانه به یک بحران تبدیل شدند. 

وی با بیان اینکه در سوختگی پیشگیری حرف اول رامی زند، گفت: ما در کشور تابع جو هستیم و مدیریت و پیشگیری نمی‌کنیم، منتظر می‌مانیم حادثه اتفاق بیافتد و بعد فکر چاره می‌کنیم برای همین سوختگی در کشور ما یک مسئله حل نشده و بحرانی است. 

فاطمی افزود: سوختگی از دیابت،‌ام اس و فشار خون، بیشتر به اجتماع صدمه می‌زند و سالانه حدود ۱۵۰ نفر در کشور دچار سوختگی شدید می‌شوند که حدود نیمی از آن‌ها جان خود را از دست می‌دهند. 

رئیس مرکز تحقیقات سوختگی ادامه داد: برای پیشگیری از سوختگی هیچ اقدامی در کشور صورت نم گیرد چرا سیستم گرمایشی مدارس ما باید به گونه‌ای باشد که حادثه‌ای مثل شین آباد رخ دهد، چرا خانه‌های ما نباید پله فرار داشته باشند تا حادثه‌ای مثل حادثه خیابان جمهوری رخ می‌دهد. 

وی گفت: سالانه حدود ۲۰۰ نفر در کشور در اثر برق گرفتگی می‌سوزند و جان خود را از دست می‌دهند، چرا وزارت نیرو هیچ اقدامی برای روکش کردن سیم‌های برق و پیشگیری از سوختگی نمی‌کند. 

وی افزود: در بیمارستان مطهری که تنها بیمارستان دولتی تخصصی سوختگی است، نه پول کافی وجود دارد و نه امتیاز خاصی به افرادی که در این بیمارستان کار می‌کنند داده می‌شود، در نتیجه انگیزه کار پایین می‌آید و در نتیجه درمان کافی انجام نمی‌شود. 

وی گفت: کسی به داد بیماران سوختگی نمی‌رسد، هزینه جراحی لباس و پماد خیلی بالاست و نه فرد توان پرداخت دارد و نه بیمارستان، در نتیجه فرد به طور کامل درمان نمی‌شود و در نتیجه علاوه بر مشکلات جسمی، مشکلات روحی بسیاری نیز پیدا می‌کنند. 

رئیس مرکز تحقیقات سوختگی ادامه داد: هدف مرکز تحقیقات سوختگی ارتقای کیفیت درمان سوختگی، ارتقای کیفیت درمان سوختگی در کشور است به همین منظور همایش سومین کنگره سوختگی در روزهای ۸ و ۹ اسفند ماه در مرکز همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار می‌شود. 


انتهای پیام/
برچسب ها: سوختگی ، درمان ، هزینه ، بودجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار