رئیس مرکز مديريت حوادث و فوريتهاي پزشكي وزارت بهداشت گفت: حوادث وي‍ژه پرتلفات در هفته گذشته بیش از 617مصدوم برجای گذاشت.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران، دکتر محمد تقی طالبیان ضمن اعلام این خبر گفت: 189حادثه ويژه رخ داده طی  هفته گذشته منجر به اعزام 269 آمبولانس و بیش از540 تکنسین اورژانس پیش بیمارستانی به محل حوادث شد.

وی افزود: نیروهای امدادی اورژانس 115 پس از ارائه خدمات پزشکی به مصدومان، 617 نفر را برای دریافت مراقبت های تخصصی بیشتر به مراكز درمانی منتقل کردند.

رئیس مرکز مديريت حوادث و فوريتهاي پزشكي گفت: در هر حادثه منجر به جرح و آسيب و ظهور علائم جسمي به طور ناگهاني، مي توان با اورژانس 115 تماس گرفت.

وی موارد اورژانسی را شامل اورژانس های قلبی و تنفسی (تنگی نفس، فشار خون بالا، افت فشار خون)، اورژانس های گوارشی (خونریزی گوارشی همراه با استفراغ خونی) درد شکم، ضربه شدید به شکم،  زنان و زایمان ( سقط، تشنج، فشار خون بالا به همراه تاری دید و تورم اندام ها، خونریزی شدید)، اعصاب (تشنج، سکته مغزی، اختلال تکلم ناگهانی، کاهش سطح هوشیاری، سردردهای شدید و ناگهانی به همراه سفتی گردن)، ضربه به جمجمه و ستون فقرات به دنبال سقوط، تصادف، سوختگی، برق گرفتگی، غرق شدگی، مسمومیت دارویی و شیمیایی، خودکشی، مار گزیدگی، عقرب گزیدگی، دررفتگی، شکستگی ها و پارگی وسیع بافت نرم و خونریزی های شدید عنوان کرد.

 دکتر طالبیان از هموطنان در خواست کرد: ‌مسیر خودروی امدادی (آمبولانس) را باز نگاه داشته و از رانندگی در خطوط ویژه نیروهای امدادی خودداری کنند.

وی افزود: در صورت نیاز به خدمات فوریتهای پزشکی با شماره 115 تماس بگیرند و  در صورت تماس با شماره 115، برای کمک به مصدوم یا بیمار شرح حال اولیه را به کارشناس مربوطه ارائه کنند و از ازدحام در محل حادثه بپرهیزند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار