مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی در آیین امضاء توافق نامه میزبانی هجدهمین دوره رقابتهای شطرنج مردان و زنان جام ملت ھای شطرنج آسیا در تبریز گفت : شعار ورزش آذربایجانشرقی بر استحکام دوستی ملتها است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ،اسبقیان افزود : تبریز و آذربایجانشرقی وزنه سنگینی در ورزش کشور بوده و هست و در رشته های مختلف ورزشی به قطبهای پرمهره و مستعد در کشور تبدیل شده است و شطرنج نیز یکی از این رشته های ورزشی است که همواره پیشتاز در کشور بوده و رقابتهای مهم بین المللی در تبریز برگزار شده است.

اسبقیان تصریح کرد :آذربایجانشرقی نقش کلیدی در ارتقاء شطرنج کشور دارد و یکی از مستعد ترین استانها و زیر ساختارهای خوبی در استان برای شطرنج کشور دارد.

مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی در ادامه بیان داشت : آذربایجانشرقی در فوتبال ، فوتسال ، شنا و شیرجه ، تکواندو ، کشتی ، شمشیربازی ، قایقرانی ، والیبال و ژیمناستیک قهرمانان به نام و تیمهای مدعی دارد و در کنار این تیمهای قدرتمند ، طرفداران و هوادارن پرشور تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز را دارد که در سراسر دنیا عشق و علاقه خود را به این تیم همواره نشان داده اند و اوج این ابراز علاقه در قهرمانی تیم تراکتورسازی تبریز در جام حذفی فوتبال و کسب جواز سومین حضور متوالی در فوتبال جام باشگاههای آسیا است.

اسبقیان در ادامه بیان کرد : تبریز و آذربایجانشرقی سرآمد میزبانی های مهم بین المللی و آسیایی بوده و برگزاری موفق بیست و هشت دوره تور دوچرخه سواری بین المللی ایران - آذربایجان و ارتقاء به سطح نیمه حرفه ای درسال 2014 و برگزاری رقابتهای بین المللی همچون شطرنج ، کشتی ، تکواندو و تنیس در تبریز در سالهای گذشته و در پیش بودن رقابتهای شطرنج جام ملتهای آسیا و قهرمانی هندبال نوجوانان اسیا در کنار تور دوچرخه سواری بین المللی نیمه حرفه ای ایران - آذربایجان گواهی بر این ادعاست.

وی افزود : دکتر جبارزاده استاندار آذربایجانشرقی ، دکتر نجفی شهردار کلان شهر تبریز و شورای اسلامی کلان شهر تبریز در تمامی مقاطع تاثیرگذار بر ورزش استان بوده اند و تمام عشق و توجه مسئولین به ورزش در راستای ایجاد روحیه شادابی و نشاط در جامعه است.

مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی در خصوص برگزاری هجدهمین دوره رقابتهای شطرنج مردان و زنان جام ملت ھای شطرنج آسیا در تبریز گفت : این رقابتها میتواند توانایی و ظرفیت ها و پیشرفت های ایران اسلامی و استان آذربایجانشرقی به قاره کهن نشان دهد و برای حضور تیمهای مطرح با ترکیب ورزشکارانی قدرتمند از کنفدراسیون شطرنج آسیا انتظار داریم.

وی برگزاری این رقابتها را گام مهم و اساسی و زیر بنایی برای میزبانی رقابتهای مهمترر و در سطح جهانی در رشته شطرنج دانست.

طی مراسمی در هتل تبریز توافق نامه بین مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی ، مدیرعامل باشگاه شهرداری تبریز ، نماینده فدراسیون شطرنج و ھشام علی محمد طاھر دبیر کل کنفدراسیون شطرنج آسیا هجدهمین دوره رقابتهای شطرنج مردان و زنان جام ملت ھای شطرنج آسیا به میزبانی تبریز 29 اردیبهشت الی 9 خرداد سال 1393 برگزار خواهد شد.

در این آیین توافق نامه نهایی مقرر شد رقابتهای هجدهمین و یازدهمین دوره شطرنج جام ملتهای آسیا در دو بخش زنان و مردان در تبریز برگزار شود.
 
 
انتهای پیام/ش

 

برچسب ها: نقش ، کلید ، شطرنج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.