امروز به مناسبت روز جهانی" سرطان خون کودکان"، مراسم جشنی با حضور کودکان سرطانی و مسئولین بیمارستان در مرکز فوق تخصصی حضرت علی اصغر برگزار شد.

الهام طلاچیان، رئیس بیمارستان فوق تخصصی حضرت علی اصغر در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: در درمان کودکان سرطانی نباید فقط به بعد جسمانی توجه شود بلکه ابعاد روانی، در این گروه سنی و تشخیص خاصی که اسمش هم نگران کننده است، اهمیت دارد.

وی گفت: به موازات دارو درمانی، هدف این است که با کمک گرفتن از اساتید روانپزشکی کودکان، از ابتدای تشخیص تا پایان درمان، به نیازهای عاطفی بچه‌ها و خانواده‌ها نیز توجه شود. حتی گاهی از موارد درمان شده نیز دعوت می‌شود تا بچه‌ها نمونه‌های موفق درمان را نیز ببینند و فکر نکنند که در آخر، در اثر این بیماری از دنیا می‌روند.

طلاچیان افزود: هدف از برگزاری چنین جشن‌هایی در بیمارستان، شاد کردن بچه‌ها، تقویت روحیه و القای آرامش به کودکان است و امیدواریم که در روند بهبودی بیماران نیز تاثیر گذار باشد.

رئیس بیمارستان فوق تخصصی حضرت علی اصغر تصریح کرد: این مرکز یک بیمارستان دانشگاهی است و تعرفه‌ها نیز دولتی هستند و ما خودمان باید چرخ بیمارستان را بچرخانیم. از این رو از کمک‌های خیرین استقبال می‌کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار