نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا در واکنش به آشوب‌های اخیر مخالفان از هوادارنش خواست برای اعلام حمایت به خیابانها بیایند .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه پنج تلویزیون فرانسه(TV5monde)، مادورو از هوادارانش خواست روز شنبه به خیابانها بیایند. وی همچنین دستور بازسازی و پاکسازی خیابانها و جاده‌های کشور را که در ناآرامی‌های اخیر آسیب دیده اند را صادر کرد . 

این درحالی است که جمعه شب صدها تن از دانشجویان یکی از بزرگراههای منتهی به کاراکاس پایتخت را در اعتراض به تشدید سرکوبها در روزهای اخیر بستند. نیروهای ضد شورش با خودروهای آب پاش تلاش کردند آنان را متفرق کنند.

مادورو گفت : آنان دیگر نباید جاده‌ها را ببندند و من دیگر اجازه آن را نمی‌دهم. ما با روشهای قانونی جاده ها و بزرگراههای اصلی را باز گشایی می‌‌کنیم.

از ده روز پیش، دانشجویان تقریبا هر روز به خیابانها می آیند. روز جمعه هزار تن از آنان در خیابانهای کاراکاس تظاهرات  کردند. در پی زد و خوردهایی  دولت آنان را گروههای اغتشاشگر   و خشونت طلب توصیف کرد.

یکی از دانشجویان گفت :  از چهارشنبه تقریبا هر روز تظاهرات کردم. من برای تخریب نیامده‌ام ولی به نظر من باید در اعتراض به آنچه درحال روی دادن است تظاهرات کنیم.

مخالفان مادورو می گویند ، تلاششان اعتراض و نه براندازی  است. این در حالی است که برخی از دانشجویان خواستار استعفای مادورو شده اند. اما رئیس جمهور ونزوئلا عقیده دارد آمریکا پشت تحریک آمیزی معترضان است. 

ماری هرف سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت : ما نگران تنشها و خشونتهای دوازدهم فوریه و صدورحکم بازداشت معترضان مخالف دولت هستیم. ماهمچنین از دولت ونزوئلا می خواهیم ، نوزده تظاهرکننده ای را که بازداشت کرده بود، آزاد کند و همه طرفها برای بازگشت آرامش تلاش کنند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار