گروه «ارف» به سرپرستي مسعود نظر با حضور رشيد وطن‌دوست به عنوان خواننده مهمان و حضور کودکان پنج تا ده ساله به صحنه می‌رود.

به گزارش حوزه موسیقی باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد خبری بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر، گروه موسیقی ارف به سرپرستی مسعود نظر از سال 1373 فعالیت خود را با هدف تعلیم وتربیت کودکان ونوجوانان به امر نواختن ساز وهمنوازی آغاز کرد. امروزگروه ارف متشکل از ارکستر و کر کودکان،  ارکستر و کر نوجوانان و ارکستر سمفونیک ارف و گروه کر بزرگ است.

 
قطعات این گروه با بهره‌گیری از متد جهانی وملودی‌های ایرانی با تنظیم سرپرست گروه مسعود نظر برای اجرای گروه آماده می‌شود. این گروه تا‌کنون اجرا‌های متعددی در سالن‌های فرهنگسرای نیاوران،  رودکی، وحدت، اندیشه، محک وآمفی تئاتر پارک گفتگو و فضای باز کاخ نیاوران داشته است.  این گروه سالهاست به مناسبت روز جهانی کودک و جشنواره بین المللی فجر به روی صحنه می‌رود.
 
فدرا سميعي، مدير روابط عمومي گروه «ارف» با اشاره به اين‌كه سه رده سني كودك، نوجوان و جوان در اين گروه به اجراي برنامه مي‌پردازند ، گفت: بچه‌هاي پنج تا ده ساله در بخش كودك ما به رهبري يك كودك یازده ساله قطعاتي را مي‌نوازند. همچنين نوجوانان قرار است قطعاتي از ويوالدي را همراه با حركات نمايشي به اجرا درمي‌آورند.
 
سرپرستي بخش جوانان گروه«ارف» برعهده مسعود نظر است. در اين بخش، قطعه‌اي از آلبوم «رنگين كمون» اثر ثمين و اولين باغچه‌بان اجرا مي‌‍شود. همچنين قطعه‌اي با نام باغچه‌بان به جبار باغچه‌بان تقديم مي‌شود.
 
به گفته مدير روابط عمومي گروه «ارف»، رشيد وطن‌دوست، خواننده مهمان اين گروه است و «سرزمين من» و «ياد كودكي» را براي همه بزرگ‌ترهايي كه كودكي خود را فراموش نكرده‌اند، مي‌خواند.   
 
سميعي با اشاره به اين‌كه گروه ارف مي‌كوشد تا كودكان را با موسيقي سرزمين خود آشنا كند، گفت: براي آموزش موسيقي به بچه‌ها از روش ارف استفاده كنيم اما مسعود نظر تلاش می‌کندكه هم كودكان را با موسيقي ايراني آشنا كند و هم مفاهيم فرهنگي را در قالبي نمادين و داستان‌گونه به آنها آموزش دهد. به همين‌خاطر با سازهاي كلاسيك موسيقي ايراني اجرا مي‌كنيم.
 
گروه موسيقي ارف 27 بهمن ماه ساعت 18:30 در سالن اريكه ايرانيان به روي صحنه مي رود.
 
بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر 24 بهمن تا یکم اسفند به دبیری حسن ریاحی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: جشنواره ، موسیقی ، فجر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار