مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: مساجد یکی از اصلی‌ترین، مهم ترین و تأثیرگذارترین مکان‌ها در تقویت و تحکیم اصول و مبانی انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ حجت الاسلام مهدی ستوده افزود: اگر پایگاه اصلی انقلاب در سرنگونی نظام طاغوت و حرکت های تاریخی امام راحل بر محوریت مساجد و مکان های مذهبی و معنوی نبود امروز شعارها و حرکت های انقلاب اسلامی رنگ و لعاب سیاسی به خود می گرفت و شاید هم به انحراف می رفت.

وی با اشاره به کارکرد متفاوت مسجد در طول تاریخ اسلام و احیای این بنای بی نظیر، گفت: از صدر اسلام تاکنون مساجد کارکردهای حقیقی خود را حفظ کرده به طوری که همین کارکردها سبب شده است تا مردم به این مکان معنوی اعتماد کنند و در اصالت و هویت تاریخی آن شک و شبهه ای نداشته باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل افزود: مردم در دوران سخت خفگان و مبارزات انقلابی با رژیم طاغوت از مساجد به عنوان مکان های تقویت اصول و مبانی انقلاب اسلامی و تخطئه نظام سلطنتی استفاده می کردند تا شاید بتوانند به هر نحو ممکن انقلاب اسلامی را در نقطه اعتلا، عزت و عظمت قرار دهند.

حجت الاسلام ستوده گفت: محوریت مساجد در نهضت بزرگ انقلاب اسلامی سبب شده تا شعارها و حرکت های مردم در اوایل پیروزی انقلاب و 3 دهه اخیر پررنگ و پررونق شود.

وی با بیان اینکه تمامیت، مجد و شرف انقلاب اسلامی، به شعارهای اصیل، پایداری حضور مردم در صحنه ، تکیه بر ارزش های معنوی و شکل گیری حرکت ها بر محوریت مساجد است، افزود: در این زمینه نقش روحانیان، ریش سفیدان و پیشکسوتان انقلاب اسلامی نقش حیاتی و ممتاز است و هیچ وقت رنگ نباخته است.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: اردبیل ، نقش ، مسجد ، در ، انقلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.