مدیر عامل آب منطقه‌ای تهران گفت: 57 تصفیه خانه در دست مطالعه و بررسی داریم که اجرا و بهره‌برداری این تصفیه‌خانه‌ها با مشارکت بخش خصوصی صورت خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ،خسرو ارتقایی مدیر عامل آب منطقه‌ای تهران در مراسم کلنگ‌زنی طرح خط دوم انتقال پساب تصفیه خانه جنوب تهران به دشت‌های     ورامین، پاکدشت و شهرری گفت: با توجه به محدودیت منابع آبی و کاهش آب سدها برای تأمین آب شرب دچار بحران خواهیم شد.

وی ادامه داد: برای مقابله با بحران کم‌آبی باید مدیریت منابع آب را در نظر داشته باشیم و در این راستا نیز استفاده از پساب فاضلاب کمک شایانی به گذر از این بحران می کند.

ارتقایی با بیان اینکه 17 درصد جمعیت کشور در تهران مستقر هستند افزود: سرانه مصرف آب 355 مترمکعب در سال است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای تهران اظهار داشت: در حال حاضر مخازن سدهای تهران با کسری 230 میلیون مترمکعبی روبروست و این امر نقش بازیافت آب را بسیار بااهمیت جلوه می‌دهد.

وی افزود: از 1300 میلیون مترمکعب آب بازیافتی این تصفیه خانه که در افق 1400 وارد مدار می‌شود 250 میلیون مترمکعب مربوط به  جنوب تهران، 840 میلیون مترمکعب مربوط به فاضلاب شهر تهران و شهرهای غربی و 160 میلیون مترمکعب فاضلاب مربوط به شهرهای شرقی است که بازیافت می‌شود.

وی با بیان اینکه از 1300 میلیون مترمکعبی پسابی که در نظر گرفته شده 45 درصد سهم کشاورزی، 9 درصد سهم صنعت، 11 درصد سهم فضای سبز، 15 درصد سهم تغذیه مصنوعی و 20 درصد سهم سرمایه‌گذار است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر 57 تصفیه‌خانه در دست مطالعه و بررسی داریم.

*** محمد پرورش مدیرعامل آبفای استان تهران درادامه این مراسم گفت: امسال در سطح استان تهران 1001 پروژه انجام شده است که مجموعا اعتبارآن‌ها 1200 ملیارد تومان است.

وی افزود:اعتبار طرح‌های آب‌رسانی شریف‌آباد 17.5 میلیارد تومان بوده است

پرورش اظهار داشت: با بهره برداری از فاز 7و 8 تصفیه خانه جنوب 11 متر مکعب بر ثانیه به آبدهی دشت ورامین اضافه می شود.

مدیرعامل آبفای استان تهران ادامه داد:این طرح‌ها شامل سه حلقه چاه، یک دستگاه مخزن به ظرفیت 10هزار متر مکعب و 9 کیلومتر خط انتقال است.



انتهای پیام/

برچسب ها: تصفیه خانه ، بخش ، خصوصی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار