رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن از اخذ مجوزهای لازم برای ارتقای سطح دانشگاه رودهن به یک مرکز علمی بین المللی خبر داد.

علیرضا ایرانبخش در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: البته هنوز دانشگاه به لحاظ امور زیرساختی با استانداردهای جهانی فاصله دارد که تلاش این مجموعه در مسیر کاهش این فواصل است.

وی ادامه داد: در حال حاضر در این دانشگاه دانشجویانی با ملیت های ژاپنی، ترکیه ای و ... به تحصیل مشغولند؛ همچنین چندی پیش در این رابطه سفری به کشور افغانستان انجام شد که طی آن نشستی با وزیر علوم این کشور و همچنین دانشگاه کابل نیز برگزار شد تا بر اساس مفاد جلسه مذکور اعزام دانشجویان افغانستانی به کشور به طور رسمی آغاز شود.

ایرانبخش اضافه کرد: از دیگر مسائل مطروحه در این زمینه پیگیری امور آموزشی چند تن از اساتید کشور دوست و همسایه افغانستان در رشته های مختلف علمی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن افزود: در این خصوص تیمی از اساتید افغانستانی وارد کشور شده اند و نفرات خود در رشته های عمران، محیط زیست، دکتری روانشانی و ... معرفی کرده اند تا بعد از انجام مسائل مقدماتی، آموزش آنها آغاز شود.

وی همچنین از ارتقای 9 هزار پله ای این مجموعه در رنکینگ جهانی خبر داد و افزود: در حال حاضر دانشجویان ژاپنی و ترکیه ای در رودهن به تحصیل مشغولند.

ایرانبخش افزود: این دانشگاه حال با این ارتقای سطح 9 هزار پله ای در جایگاهی مناسب قرار دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن تصریح کرد: طبق پیش بینی کارشناسان امر و با توجه به هدفگذاری های مندرج در برنامه های موجود، دانشگاه آزاد اسلامی تا سال 2013 میلادی در این رده بندی جهانی تا رتبه 6 هزار ارتقای درجه پیدا می کند.

وی با بیان اینکه رتبه این دانشگاه تا سال آینده تک رقمی می شود، تصریح کرد: رتبه دانشگاه آزاد اسلامی رودهن تا پیش از حضور مدیریت جدید در میان دانشگاه های کشور 48 بود.

ایرانبخش اضافه کرد: اما حال این رتبه با ارتقایی قابل توجه به 16 و در سایه تلاش شبانه روزی همه مجموعه و برنامه ریزی های مدون تا سال آینده تک رقمی و به زیر عدد 10 می رسد./ش ک


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.