آنچه در این سه دهه اتفاق افتاد، وجدان مردم و جهانيان را بر حقانیت اهداف انقلاب اسلامي ايران بیدار کرد.


به گزراش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، دبير كل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي افزود: امام خميني(ره) مي‌دانستند كه اراده ملت ايران هويتي است كه دزديده شده است و با اين انقلاب اين هويت به مردم ايران بازگردانده شد.

آيت‌الله محسن اراكي اظهار داشت: تأثير انقلاب اسلامي كه حضرت امام خميني(ره) آن را رهبري كردند در زندگي مردم در سه دايره جهان، اسلام و تشيع قابل بررسي است.

وي افزود: انقلاب اسلامي ايران بر مبناي دين اسلام، انديشه شيعي آغاز شد و براي نخستين بار در قرن اخير يك انقلاب اجتماعي سياسي گسترده‌اي با انديشه ديني و با مباني ديني رخ داد و پيروز شد و شعاع تأثير پذيري اين پيروزي را در چند سال اخير به طور روشن و آشكار مي‌توان مشاهد كرد.

وي ادامه داد: جهاني بودن انقلاب اسلامي ايران بدين معناست كه اين انقلاب نه تنها در جامعه شيعي و جامعه اسلامي بلكه در كل جامعه جهاني اثرگذار بود.

دبير كل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي بيان كرد: انقلاب اسلامي ايران جرياني محدود در جغرافياي ايران نيست، بلكه جريان و اتفاقي است كه عالم را به لرزه درآورد.

وي اظهار داشت: امروزه متأسفانه نه تنها آموزه‌هاي ديني بلكه اقتصاد ما غير اسلامي شده است. هويت اسلامي و اراده اسلامي در بعضي از كشورهاي اسلامي مصادره شده است و امت اسلامي غريب شده است./ ش

برچسب ها: حقانیت ، اهداف ، انقلاب ، اسلامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.