به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛
مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در سفر به استان فارس از طرح راهآهن گلگهر- شیراز، عملیات تکمیلی محور حاجیآباد - نیریز و ساخت باند دوم محور استهبان - رونیز بازدید کرد.
علی نورزاد با اشاره به اهمیت راهآهن گلگهر- شیراز در اتصال شیراز به منطقه ادامه داد: این خط آهن در آذرماه سال 90 با هدف اتصال شیراز به شبکه ریلی کشور، تسهیل در حمل بار و مسافر در منطقه و بالا بردن سطح ایمنی در نقل و انتقال ساخته شده است که گلگهر در استان کرمان را مرکز استان فارس متصل میکند.
به گفته نورزاد این راهآهن به طول 346 کیلومتر با عبور از شهرستانهای قطرویه، نیریز، استهبان و سروستان در انتها به شهر شیراز خواهد رسید.
وی بیان کرد: این خط آهن با هدف اتصال شیراز به راهآهن موجود بافق- بندر عباس طراحی شده و با توجه به وجود مراکز صنعتی، معادن متنوع سنگ، معادن تولید مواد اولیه کارخانجات ذوبآهن در منطقه اهمیت احداث این خط آهن بیشتر نمایان میشود.
انتهای پیام/