رییس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور گفت:19 راهکار عملی برای نجات دریاچه ارومیه به دستگا های مختلف برای حل مشکل دریاچه ارومیه ابلاغ شده است .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، ابتکار افزود: دولت تدبیر و امید برنامه های زیادی برای حل مشکل دریاچه ارومیه و کاهش آلودگی کلانشهرها از جمله تبریز دارد.

ابتکار وضعیت دریاچه ارومیه را بسیار پیچیده خواند و افزود: دیدگاه های متفاوت و راه حل های زیادی از سوی متخصصان داخلی پیشنهاد شده ولی هیچ یک از این راهکارها در گذشته در ایران تجربه نشده لذا ما نیازمند همکاری و مشارکت با محققان و مجریان و مشاوران بین المملی که تجربه احیای دریاچه را دارند ، داریم.

رییس سازمان حفاظت از محیط زیست کشورافزود:19 راهکار عملی برای نجات دریاچه ارومیه به دستگا های مختلف برای حل مشکل دریاچه ارومیه ابلاغ شده است و همچنین مدیر ملی که موظف است راهکارهای مختلف مطرح شده را جمع بندی و یکپارچه سازی کند انتخاب شده است.

ابتکار ارزیابی مجدد از وضعیت میان گذر دریاچه ارومیه را از دیگر اقدامات دولت برشمرد و افزود: در اجرای این جاده میان گذر اصول رعایت نشده و این عدم رعایت اصول باعث توقف گردش آب ، افزایش رسوب گذاری و سایر مشکلات شده که باید این مشکلات حل شود.

وی همچنین گفت: همه دستگاه های اجرایی ، مردم ، دانشگاهیان و فعالان حوزه های مختلف باید برای حل مشکل دریاچه ارومیه مشارکت کنند./
انتهای پیام/

برچسب ها: نجات ، دریاچه ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.