مهمترین عناوین روز گذشته به شرح زیر می باشد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ 
پرونده هسته‌ای ایران هنوز به طور کامل بسته نشده و ادامه مذاکرات برای پایان فوریه 2014 در پیش است بنابر این با با توجه به موج گسترده‌ای که در میان تجّار و بازرگانان غربی برای سرمایه‌گذاری در ایران دیده می‌شود، می‌توان پیش‌بینی کرد که این موج تأثیر گسترده‌ای بر توافق نهایی هسته‌ای با ایران داشته باشد.
"دیوید کوهن" معاون امور تروریسم و اطلاعات مالی وزیر خزانه‌داری آمریکا و رئیس دایره تحریم‌های این وزارتخانه از باقی ماندن بیشتر تحریم‌های بین المللی اعمال شده علیه ایران خبر داد.
روزنامه کامرسانت در خبری فاش کرد که "جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا در دیدار با همتای روس خود در مونیخ لزوم مشارکت ایران در مذاکرات بین طرفین سوری را تایید کرده است.
وزیر امورخارجه روسیه در سخنانی مشارکت هیأت مخالفان نظام سوریه در اجلاس ژنو2 را نشان دهنده انتخاب روش مسالمت آمیز برای حل بحران سوریه از سوی این گروه دانست.
معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز سه شنبه اعلام کرد سوریه در نظر دارد محموله بزرگی از گازهای سمی را در ماه میلادی کنونی به خارج از این کشور انتقال دهد و آماده است روند انتقال این گازها را تا اول ماه مارس به اتمام برساند.
"اردوغان بایراکتار" وزیر سابق محیط زیست ترکیه، که در جریان تحقیقات پرونده فساد مالی این کشور استعفا کرده بود، درخواست خود را از دولت پس گرفت و از اعضای کابینه به خاطر اظهاراتش عذر‌خواهی کرد.
منابعی در فلسطین اشغالی مدعی شدند تل آویو و آنکارا در چند روز آینده توافقنامه آشتی امضا خواهند کرد و به بحران در روابط دو طرف که از زمان حمله کماندوهای اسرائیلی به کشتی مرمره شدت یافت، پایان می‌دهند.
اصابت دو موشک به منطقه خضراء در بغداد یک کشته برجای گذاشت .
وزارت امور خارجه مصر کاردار قطر را احضار کرد.
منابع آگاه لبنانی از اقدام شبه نظامیان لیبیایی برای فروش پرونده ربوده شدن امام موسی صدر و دو تن از دوستانش خبر دادند.
المیادین: انفجار خودروی بمب گذاری شده در جنوب بغداد دو کشته و یازده زخمی داشت .
خبرگزاری رسمی سوریه ( سانا) اعلام کرد برخی اسناد از ارتباط سازمان یافته بین دولت رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه با شبکه تروریستی القاعده حکایت دارد.
برخی مقامات از جمله رئیس اسبق سازمان اطلاعات عربستان هنگام سخنرانی وزیر خارجه ایران در کنفرانس مونیخ سالن را ترک کردند.
نخست وزیر مستعفی لبنان از تاثیرگذاری گسترده بحران سوریه بر اوضاع کشورش خبر داد.
شبکه المیادین در خبری فوری از انفجار یک بمب صوتی در محله الطیونیه در حومه منطقه ضاحیه بیروت خبر داد.


برچسب ها: بین الملل ، عناوین ، خبر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار