معاون سرمایه گذاری و تامین مالی شرکت ملی نفت ایران گفت: تاسیس شرکت های جديد نفتی در داخل، شرکت ملی نفت ایران را به تحرک واداشته و بستر را براي توانمند سازی شرکت های داخلی هموار مي سازد.

علی کاردر، در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، گفت. قراردادهای بیع متقابل در شرایطی که قیمت نفت خیلی پایین بود ، منجر به تامین منابع مالی فراوانی برای پروژه های توسعه نفت در ایران شد که بخش مهمی از حجم تولید نفت در کشور ثمره اجرای همان قرارداده‌ها است که منابع مالی درکنار تکنولوژی وارد کشور شد و به توانمند سازی شرکت های داخلی هم منجر شد.

وي تصريح کرد: در حوزه های مثل دریا ما اصلا آمادگی و توان ورود نداشتیم . قبلا تاسیسات و تجهیزات انجام فعالیت های نفتی ما در دریا توسط خارجی ها تامین می شد و بخش داخلی در کنار شرکت های خارجی توانست مهارت ها و تجربه هایی را بیاموزند.

معاون سرمایه گذاری و تامین مالی شرکت ملی نفت ایران تاکيد کرد: آمار ها نشان می دهد کمتر از 5 درصد از قیمت مجموع نفت خامی که برداشت شده است به پیمانکاران پرداخت شده است و انتفاع دولت 95 درصد بوده است. یعنی علاوه بر آنکه چالش سرمایه گذاری در کشور مدیریت شده و ما چیزی را از دست نداده ایم ، صاحب منابع تازه ای هم شده ایم و از این رهگذر کلی شغل ایجاد شده ، تکنولوژی و دانش مدیریتی و مهارتی در کشور ارتقا پیدا کرده و در مجموع یک برد عمومی بوده است.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار