دبیر دومین جشنواره "حمایت ملی" گفت: تحقیقات و بررسی ها حکایت از آن دارد که برخلاف شعارهایی که داده می شد ، سال گذشته نه تنها درصد کمی ازاهداف این شعار محقق شد که بسیاری از صنایع خصوصی وحتی دولتی ما ، به دلیل تنگناهای موجود ، وضعیت مطلوبی نداشتند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران دبیر جشنواره با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره گفت : این جشنواره از سال گذشته وبه همت جمعی از سازمان های مردم نهاد (NGO) ها و با هدف بررسی میزان تحقق "شعار"سال کشور که هر ساله از سوی رهبرمعظم انقلاب ترسیم و اعلام می شود ، آغاز شده است .
 
دکتر علی حکیم عطار،  تصریح کرد : همانطور که میدانید سال گذشته به نام سال "تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی" نامگذاری شده بود ، ولی تحقیقات و بررسی ها حکایت از آن داشت که برخلاف شعارهایی که داده می شد ، سال گذشته نه تنها درصد کمی ازاهداف این شعار محقق شد که بسیاری از صنایع خصوصی وحتی دولتی ما ، به دلیل تنگناهای موجود ، وضعیت مطلوبی نداشتند.
 
وی  تصریح کرد : متاسفانه این وضعیت امسال نیز ادامه داشت ونامگذای سال با نام سال  "حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی" در بعد اقتصادی نیز محقق نشده است!
 
دبیر دومین جشنواره "حمایت ملی" با تاکید براینکه صنایع خصوصی کشور ، امروز مانند خانواده بزرگی هستند که سعی در کمک به دولت دارند گفت : بررسی های کارشناسی حکایت از آن دارد که ریشه بخش اعظم مشکلات صنایع کشور  عدم  تفویض مسئولیت ها و عدم انتخاب مدیران ، بالخصوص  کارشناسان که اصول شایستگی، تجربه، تخصص و تعهد را داشته باشند، می باشد.     
 
دکتر علی حکیم عطار،  درعین حال گفت : با این وجود برخی از صنایع به لطف مدیریت و استعداد و خلاقیت مدیران خود ، درهمین برهه حساس و با وجود تمامی موانع و مشکلات و به ویژه تحریم ها ، نه تنها به سلامت از این مقطع گذرکردند ، بلکه به دستاوردهای زیادی نیز دست یافته اند که حقیقتا جای تقدیر و حمایت دارد.
 
وی درپایان گفت : گروهی از سازمان های مردم نهاد که از بدنه خود صنایع هستند ، درصدد برآمدند تا ضمن ارزیابی وضعیت صنایع کشور ، درپایان هرسال ، طی مراسمی از تولیدکنندگان تقدیرنمایند.
 
همچنین ، نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه به یارانه تولید ، توجه چندانی نشده است ، گفت : برای بهبود شرایط اقتصادی فعلی عامل مردمی کردن اقتصاد و کاهش وابستگی به نفت از الزامات اقتصاد مقاومتی است .
 
دکتر محمدرضا پورابراهیمی همچنین حمایت از نخبگان و اقتصاد دانش بنیان را از مصادیق حمایت ملی دانسته ،تصریح کرد : واقعیت این است که قوانین و مقررات موجود در زمان صلح اقتصادی تصویب شده ،نمی تواند در مقاطع زمانی دیگر راه گشا باشد وبه همین دلیل باید قوانین حاکم براقتصاد وتولید کشور را اصلاح نمود.
   
 براساس این گزارش ، دراین همایش که درمرکز همایش های سازمان صدا و سیما و از سوی سازمان های مردم نهادی مانند : مجمع استاندارد و کیفیت اسلامی ، انجمن مدیران صنایع ، کنفدراسیون صنعت ایران ، خانه تعاونی گران ایرانی و... با حمایت معنوی تعداد زیادی از سازمان ها و ارگان ها برگزارشد ، پس از ارایه سخنرانی هایی درخصوص مشکلات و علل بروز این معضلات درصنایع کشور از بین ده ها  واحد تولیدی شرکت کننده ، پس از داوری و ارزیابی به عمل آمده به یک شرکت مدال حمایت ملی جشنواره  و از 9  شرکت نیز طی اعطای جوایز جشنواره تقدیر به عمل آمد.
دومین جشنواره "حمایت ملی" با حضور بیش از 700 مدیر از صنایع مختلف کشور برگزارشد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار