مجلس موسسان تونس شامگاه سه شنبه به دولت متشکل از شخصیتهای مستقل به ریاست مهدی جمعه که این کشور را تا برگزار انتخابات سراسری رهبری خواهد کرد رای اعتماد داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ، 149 نماینده از مجموع 193 نماینده ای که در رای گیری مجلس موسسان تونس شرکت کردند به دولت مهدی جمعه رای اعتماد دادند تا دولت وی جایگزین دولت مستعفی وابسته به جنبش النهضه شود.  در این رای گیری 20 نماینده رای مخالف و 24 نماینده رای ممتنع دادند.  

 این دولت از 21 وزیر ، هفت معاون وزیر و وزیر مشاور که در مجموع سه نفر آنها زن هستند تشکیل شده است.    

دولت باید موافقت اکثریت قاطع نمایندگان مجلس موسسان (109 نماینده از مجموع 217 نماینده) را به دست می آورد.  

در نشست این مجلس برخی نمایندگان از آمال کربول (41 ساله) وزیر گردشگری دولت مهدی جمعه که در سال 2006 به اسرائیل سفر کرده است ، حافظ بن صالح وزیر دادگستری که با نظام زین العابدین بن علی همکاری داشته و منیر التلیلی وزیر امور دینی دولت وی که وابسته به جنبش اسلامی النهضه است به شدت انتقاد کردند.  

مهدی جمعه نیز پاسخ داد کربول برای سفر به سرزمینهای فلسطینی در چارچوب برنامه سازمان ملل متحد برای آموزش جوانان فلسطینی از فرودگاه فرانکفورت آلمان به فرودگاه تل‌آویو اسرائیل سفر کرده و در فرودگاه اسرائیل نیز به علت اینکه یک مسلمان عرب تونسی است بیش از شش ساعت معطل شده است.  

وی تاکید کرد اعضای دولتش را بر اساس سه شاخص مستقل بودن ، شایسته بودن و پاک بودن انتخاب کرده است.  

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار