مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم از اجرای طرح هوشمندسازی ناوگان حمل و نقل مسافربری درون شهری در قم خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران قم، مرتضی عزتی اظهار کرد: بر اساس این طرح پولی بین مسافر و راننده تاکسی رد و بدل نمی شود و تمام اطلاعات تاکسی روی سیستم هوشمند قابل کنترل است.

وی خاطرنشان کرد: طرح هوشمندسازی کنترل حمل و نقل داخل شهری تاکسیرانی، تاکسی های گردشی، خطی، بی سیم، تلفنی و... را در بر می گیرد.

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم با اشاره به نحوه اجرای طرح هوشمندسازی تاکسی ها گفت: بر اساس این طرح مانیتوری شبیه تاکسی متر روی تاکسی نصب می شود که از طریق مانیتور می توان هر نوع پیامی مانند پیام های آموزشی و راهنمایی و رانندگی را به رانندگان ارسال کرد.

وی خاطرنشان کرد: مسافران و رانندگان در صورت اجرایی شدن این طرح دیگر مشکل پول خرد ندارند و مبلغ کرایه از کارت آنها کسر می شود و مکان تاکسی نیز به صورت لحظه ای کنترل می شود.

عزتی عنوان داشت: بر اساس این سیستم آمار عملکرد تاکسی به صورت روزانه، هفتگی و ماهانه استخراج می شود و تاکسی های که کار نمی کنند یا استفاده هایی به جز مسافربری دارند، با سیستم هوشمند قابل کنترل هستند.

وی یادآور شد: با نصب سیستم هوشمند روی تاکسی ها می توان آرای هیات انضباطی در خصوص رانندگان را کنترل کرد و در صورت وجود مشکل در تاکسی می توان پیام هایی به راننده ارسال کرد تا در خصوص مراجعه وی درخواست صورت گیرد.

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم با بیان اینکه تکمیل دستورالعمل این طرح 10 تا 15 روز آینده صورت می گیرد گفت: این طرح در سال 93 اجرا می شود و بر اساس برآورد صورت گرفته نصب این سیستم به 30 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی خاطرنشان کرد: 5 هزار و 700 تاکسی در شهر قم وجود دارد، البته برای نصب سیستم هوشمند روی تاکسی ها فازبندی صورت می گیرد.

برچسب ها: قم ، هوشمند ، تاکسی ، ناوگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.