مدیر صنایع کشاورزی و روستایی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: اهمیت مطالعه بازار هدف، سلایق مصرف‌کنندگان و کیفیت و قیمت محصول می‌تواند عامل مهمی در رقابتی کردن محصولات صادراتی باشد.

ایاز برنو در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: کشورهایی که با رویکرد صادرات و بر اساس مطالعات بازار هدف تولید می‌کنند، توانسته‌اند گام‌های موثری در تحقق این امر بردارند.

وی از ارتقاء صادرات محصولات کشاورزی گفت و تشریح کرد: در سال‌های اخیر با توجه به اهداف سند چشم‌انداز و برنامه‌های توسعه اقتصادی و اجتماعی اهمیت صادرات محصولات کشاورزی ارتقاء قابل توجهی را شاهد بوده است.

مدیر صنایع کشاورزی و روستایی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره ای به معایب صادرات سنتی یادآور شد: صادرات سنتی خشکبار ایرانی و گسترش فعالیت‌های بازاریابی و تبلیغاتی کشورهای رقیب، سهم ایران را در بازارهای جهانی کاهش داده است که به تبع آن، درآمدهای ارزی ناشی از صادرات آن کاهش یافته است.

برنو تاکید کرد: محصولات خشکبار اعم از کشمش و میوه‌های خشک ۵۳ درصد صادرات این استان را تشکیل داده اند.#

 

برچسب ها: قیمت ، محصول ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.