معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل گفت: بودجه آموزش و پرورش باید از منابع تولید ناخالص ملی تأمین شود تا مشکلات پیش آمده در این باب برطرف شده و نارسایی‌ها از بین برود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ محمدباقر بهشتی دیروز در گردهمایی معاونان و مدیران آموزش و پرورش اردبیل اظهار داشت:‌ محدودیت منابع و اعتبارات حتی تا چند سال آینده اجازه نمی‌دهد که ما به جز تأمین بودجه‌های جاری و هزینه‌ای کشور سرمایه‌گذاری آن چنانی را در سایر بخش‌ها انجام دهیم که در این زمینه باید با ابتکار و خلاقیت از دیگر ابزارها و امکانات توسعه‌ای و ارتقای بهره‌وری در حوزه آموزش و پرورش استفاده کرد.

وی گفت: آموزش و پرورش خود می‌تواند با بهره‌گیری از ابزارها و امکانات موجود که یکی از مجموعه‌های توانمند و خلاق در مسیر توسعه، افزایش بهره‌وری و تولید ناخالص ملی کمک کرده و حرکتی را به وجود آورد تا کشور و منطقه اردبیل از این شرایط و موقعیت خارج شود.

بهشتی در ادامه خاطر نشان کرد: توسعه در برگیرنده همه ابعاد اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است که توسعه کشور مستلزم توجه جدی به اصلاح آموزش و پرورش است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل با اشاره به اینکه هم بودجه و هم آموزش و پرورش باید اصلاح شود، افزود: بودجه آموزش و پرورش تا زمانی که درصدی از تولید ناخالص ملی نباشد با مشکل مواجه است و تا زمانی که معیشت معلم تأمین نشده و یک شغلی نباشد آموزش و پرورش اثربخش نیست.

وی در ادامه بیان کرد: ما آموزش و پروشی می‌خواهیم که در آن نیروی انسانی ماهر، کارآمد و آموزش دیده بتواند بیش از هر زمان دیگر به آبادانی و استقلال این کشور کمک کند که در این باب نباید از حرکت‌های جهشی و توسعه‌ای غفلت کرد/ش.

انتهای پیام/

برچسب ها: اردبیل ، بودجه ، آموزش ، پرورش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.