"سینما سلام" برنامه‌ای است برای فرهنگ‌سازی و تشویق رفتن مردم به سینما با همیاری سازمان سینمایی و هنرمندان اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران حاضر در انجمن سینمای جوان، "حبیب ایل بیگی" رئیس انجمن سینمای جوان در نشست خبری "سینما سلام" که صبح امروز برگزار شد، درخصوص این طرح گفت: "سینما سلام" برنامه‌ای است برای فرهنگ‌سازی و تشویق مردم به سینما رفتن که برای افزایش آمار مخاطبان سینما با هزینه‌ای کمتر این طرح از سوی "ایوبی" رئیس سازمان سینمایی مطرح شد و بعد از ارائه پیشنهادات مختلف مورد تأئید کانون پخش کنندگان و انجمن سینماداران قرار گرفت.
 
وی ادامه داد: سازمان سینمایی با عنوان هدیه‌ای برای مردم با تأمین بودجه تصمیم گرفت که دو روز از سال را در تاریخ 21 شهریور ماه روز سینما و 10 بهمن ماه همزمان با آغاز دهه فجر تماشای فیلم در سینما را برای مردم رایگان کند.
 
"ایل بیگی" عنوان کرد: با توجه به اینکه نزدیک برگزاری ایام جشنواره فیلم فجر هستیم و سالن‌های سینما در حال آماده سازی برای فجر هستند با سینماداران به این توافق رسیدیم که 10 بهمن ماه زمان مناسبی برای این طرح است و در مورد اکران و انتخاب فیلم‌ها نیز همان فیلم‌های بر روی پرده سینما را مدنظر قرار دادیم.
 
وی افزود: در حال حاضر 17 فیلم در کشور در حال اکران است که از میان آنها می‌توان به "سر به مهر"، "آسمان زرد کم عمق"، "برلین منفی 7" و "خسته نباشید" اشاره کرد و خوشبختانه در میان این اسامی تنوع ژانر وجود دارد.
 
"ایل بیگی" با اشاره به فصل کم رمق اکران اظهار داشت: سازمان سینمایی با توجه به فصل کم رمق اکران هزینه‌های این طرح را به عهده خواهد گرفت و میانگین فروش آن روز را به صاحبان فیلم و سینماگران می‌پردازد به همین جهت انجمن سینمای جوان با تعداد بسیاری از مراکز خود در نقاط مختلف شهر این وظیفه را برعهده گرفته تا با کمک مرکز مطالعات و توسعه دانش فعالیت‌های سینمایی در زمان برگزاری این طرح از مردم نظرخواهی کند.
 
وی تصریح کرد: دلیل برگزاری این نشست برای اطلاع رسانی و رسانه‌ای کردن این اخبار به تمام نقاط کشور است و سینماداران با آگاهی از این موضوع در جهت عملی کردن طرح اقدام کنند.
 
رئیس انجمن سینمای جوان با اشاره به همیاری هنرمندان و سینماگران از این طرح بیان کرد: همچنین برای این کار از همیاری هنرمندان و سینماگران نیز بهره مند هستیم به طوری که از سوی خانه سینما، هنرمندان با حضور در سالن‌های سینما مردم را به تماشای فیلم دعوت می‌کنند و "لاله اسکندری" در اصفهان، "امیررضا دلاوری"، "مهدی پاک دل" و "بهنوش طباطبایی" در شیراز، "رضا بابک" و "حبیب دهقان نسب" در زنجان ، "ایرج نوذری" و "امیر باقری" در مشهد، "بهناز جعفری" در گرگان،
 
"مهوش وقاری" و "محسن قاضی مرادی" در اهواز، "زهرا سعیدی" و "افسر اسدی" در ارومیه، "عبدالرضا اکبری" در ساری و "داریوش اسدزاده" در کرمانشاه حضور خواهند داشت.
 
رئیس انجمن سینمای جوان درخصوص استان‌هایی که بیشترین سالن را دارند گفت: مجموع فیلم‌های اکران در تمام سالن‌های سینمایی در استان‌های مختلف نمایش داده خواهد شد و طبق بررسی انجام شده بیشترین سالن بعد از تهران متعلق به استان خراسان رضوی با 13 سالن است، بعد از آن استان فارس با 11 سالن، خوزستان با 10 سالن، مازندران، گیلان ، آذربایجان شرقی و اصفهان با 9 سالن قرار دارند.
 
همچنین استان‌های ایلام، کهکیلویه و بویراحمد، سیستان و بلوچستان و زنجان از جمله استان‌هایی هستند که تنها یک سالن سینما دارند و این طرح می‌تواند مطالبات مردم را از سالن سازی در این شهرها افزایش دهند.
 
"ایل بیگی" درخصوص اجرایی شدن این طرح توسط فرهنگ‌سراها عنوان کرد: هر مرکز فعال که فیلم‌های روز را اکران می‌کند در گروه این سینما قرار خواهد گرفت بنابراین فرهنگ‌سراها نیز از این امکان برخوردارند.
 
رئیس کمیته سینما سلام درخصوص درنظر گرفتن بسته تبلیغاتی برای نمایش فیلم‌های جشنواره در این ایام اظهار داشت: پیشنهاد خوبی است که باید با ستاد برگزاری جشنواره فیلم فجر مطرح شود که این بسته تبلیغاتی را در سینماهای تهران ارائه کند.
 
وی خاطر نشان کرد: ما تلاش می‌کنیم که با اجرایی شدن این طرح سالن‌های سینما خالی نباشد به همین جهت با توجه به اینکه بسته کالایی نداریم که در اختیار مردم قرار دهیم از این طریق هدیه‌ای را به مردم ارائه دهیم.
 


این خبر ادامه دارد/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۲۲:۰۳ ۰۸ بهمن ۱۳۹۲
سلام
خسته نباشید
طرح جالب و خوبیه دستتون درد نکنه
آخرین اخبار