به گزارش حوزه سینما
باشگاه خبرنگاران، مصطفی کیایی پاییز سال گذشته فیلمنامهی خط ویژه را برای دریافت پروانهی ساخت ارائه کرد. گرچه موافقت اصولی ساخت فیلم هم صادر شد، اما در مراحل بعدی ایرادهایی به آن وارد شد که امکان رسیدنش را به مرحلهی ساخت منتفی کرد. در نهایت فیلمنامه با تغییراتی در اواخر عمر مدیریت سینمایی دولت دهم، پروانهی ساخت گرفت.
کیایی هم در نیمهی پاییز امسال مقدمات ساخت را فرهم کرد. دو فیلم قبلی او – بعدازظهر سگی سگی و ضد گلوله – هر دو کمدیهایی بودند که علاقهی کارگردانشان را به شوخی با مسائل اجتماعی و در مواردی سیاسی را هم نشان میدادند.
کیایی تأکید دارد که فیلم سوم، کمدی نیست و یک درام اجتماعی و شهری است: «راستش من هرچه را در فیلمهایم بوده،به عنوان یک مسأله اجتماعی دیدهام نه سیاسی. اینجا هم با همین نگاه به مسائل پرداخته شده است.» خط ویژه از دو فیلم پیشین کیایی پرلوکیشنتر است و در بیش از بیست لوکیشن جلوی دوربین رفته است: «بیشتر اتفاقها در خیابان میافتد. در کل، شهر نقش پررنگی در این فیلم دارد. »