ماری هارف در کنفرانس خبری روزانه خود مدعی شد: ما بر این باوریم که مردم سوریه هستند که باید درباره آینده‌اشان تصمیم گیری کنند و این همان دلیلی است که بازیگران دیگری چون ایران، بعنوان مثال، باید مداخله در امور سوریه را متوقف کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت خارجه آمریکا، "ماری هارف" سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس خبری روزانه خود در واکنش به تقاضای حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران از جامعه بین‌الملل برای کمک به ایجاد فضا برای انتخابات در سوریه که در آن فقط مردم سوریه در خصوص آینده کشورشان تصمیم‌گیری کنند، مدعی شد: ما بر این باوریم که مردم سوریه هستند که باید درباره آینده‌اشان تصمیم گیری کنند و این همان دلیلی است که بازیگران دیگری چون ایران، بعنوان مثال، باید مداخله در امور سوریه را متوقف کند.

وی تصریح کرد: ما به وضوح اعلام کردیم که به چه دلیل حائز اهمیت است که برای اولین بار از زمان آغاز درگیری‌ها در سوریه، نظام و مخالفان سوری با یکدیگر دور یک میز جمع شده‌اند. این آغاز یک فرایند است اما یک گام مهم به حساب می‌آید.

هارف در ادامه سخنانش گفت: بنابراین مجدداً تکرار می‌شود. به مردم سوریه مربوط می شود که درباره آینده خود تصمیم‌گیری کنند. ما اینجا هستیم تا به هر طریق ممکن از این فرایند حمایت کنیم. سازمان ملل واقعاً این فرایند را پیش می‌برد.اما به مردم سوریه مربوط می‌شود. به همین دلیل است که ما گفتیم باید یک دولت موقتی وجود داشته باشد که با رضایت دو طرفه برگزیده شود و رضایت دو طرفه به مردم سوریه مربوط می‌شود و به همین دلیل است که ما بر روی فرایند دیپلماتیک سرمایه گذاری می‌کنیم و گفتیم که هیچ راه‌حل نظامی در اینجا وجود ندارد بنابراین در واقع، مردم سوریه باید آینده خود را انتخاب کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، دولت بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه را مرتبط با تروریست‌ها دانست و گفت: سوریه در سال 1979 بعنوان یک کشور حامی تروریسم تعیین شد و این لقب به طور قطع شامل این می‌شود که سوریه به حمایت سیاسی از گروههای تروریستی ادامه می‌دهد که بر ثبات منطقه و فراتر از آن تأثیر می‌گذارد، بنابراین ارتباط اسد با گروههای تروریستی دیرینه، به خوبی مستند است و در گزارش سالانه ما درباره تروریسم نیز آمده است. تاریخچه طولانی رژیم اسد در رویارویی با گروههای تروریستی بسیار برای ما آشنا است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار